Student Response Systems in higher education: A comparative analysis using Wooclap platform in economic courses
- Autors: Catala Estada, Belén Muñoz-Higueras, Diego Sanjuán Belda, Jordi
- Lloc de realització, Editorial, Any: https://journaljmbe.com/article/view/6398 , 2024.
- Tipus de publicació: Article
- URL Publicacio: Student Response Systems in higher education: A comparative analysis using Wooclap platform in economic courses
-
Resum:
La implantació d'eines tecnològiques com els sistemes de resposta dels estudiants per dinamitzar les classes a l'educació superior ha anat augmentant en els darrers anys, encara que sovint sense un seguiment adequat dels seus efectes. Aquesta recerca pretén analitzar el principal valor afegit de l'ús de la plataforma Wooclap en l'ensenyament universitari, i si hi ha diferències en els seus resultats en funció de les característiques heterogènies dels cursos i col·lectius en què s'aplica. Amb aquesta finalitat, s'ha realitzat una anàlisi comparativa en tres ensenyaments diferents de l'àmbit de l'economia de la Universitat de València. En els tres cursos, es van introduir preguntes a Wooclap durant les classes de teoria. Els alumnes dels tres cursos van rebre una enquesta anònima al final del curs per avaluar l'ús d'aquesta eina. Els alumnes es van mostrar molt satisfets amb l'eina, destacant que els ajuda a mantenir la seva atenció, identificar els conceptes més importants, comprendre'ls i consolidar-los. A més, mitjançant el test de Chi quadrat, no es van observar diferències significatives en els tres grups, de la qual cosa es pot deduir que més enllà de les característiques específiques de l'assignatura, el perfil de l'alumnat o el professor, aquesta eina es pot extrapolar. a diferents contextos i es poden esperar resultats satisfactoris. La facilitat d'implementació, la possibilitat d'obtenir un feedback immediat dels estudiants i trencar la monotonia de les classes són altres avantatges per als professors. Les conclusions extretes posen de manifest el potencial de Wooclap per estendre el seu ús a l'educació superior.
Journal of Management and Business Education. Num. 7(2), 244–260.
244-260
DOI: https://doi.org/10.35564/jmbe.2024.0014