La digitalització afecta i transforma actualment una part significativa dels processos de producció i consum en tots els sectors econòmics. Este panorama genera una creixent preocupació entre els directors executius (CEO) per comprendre l’impacte present i futur de la revolució digital en les seues empreses i indústries. Davant d’això, una línia d’investigació emergent estudia com les organitzacions adapten les seues capacitats, processos i rutines com a resposta a esta transformació.
Basant-nos en l’enfocament dels microfonaments de l’estratègia, esta investigació analitza com les estratègies d’innovació oberta sorgeixen des del nivell individual. Específicament, el model proposat examina: (1) la influència de les característiques del CEO i del seu equip directiu en la formació d’estes estratègies; (2) l’impacte dels trets i la diversitat de l’equip en l’actitud del personal cap al coneixement extern; (3) com la combinació de la innovació oberta, la capacitat d’absorció i la innovació del model de negoci impulsa la transformació digital; i (4) l’efecte d’esta transformació en el rendiment organitzacional.
D’aquesta manera, l’estudi contribuïx a esta àrea d’investigació oferint un marc integral que connecta factors humans, estratègics i dinàmiques organitzacionals essencials per a navegar amb èxit la disrupció digital.