University of Valencia logo Logo Cordial Ethics and Inclusive Democracy  in a Technological Society (ETICORDIAL) Logo del portal

Publicació de l’article "El papel de los medios en las democracias deliberativas. Los peligros de la posverdad" d’Enrique Herreras i Carlota Gómez, publicat a la revista "Estudios filosóficos"

  • October 28th, 2025
Image de la noticia

L'article "El papel de los medios en las democracias deliberativas. Los peligros de la posverdad" d’Enrique Herreras i Carlota Gómez, publicat en el número 215 de la revista Estudios filosóficos, 2025.

En ell s’estudia en quin sentit la postveritat es revela com un element que nodreix greus amenaces per a les democràcies contemporànies. Pretén, amb això, delimitar tant la fonamentació de la postveritat com el paper polític que ocupa en l’aparició de democràcies “il·liberals”, l’auge del populisme, la creixent polarització política i mediàtica, i la influent presència de la intel·ligència artificial. S’hi argumenta com una de les vies més pertinents per donar una resposta política a aquest desafiament resideix a rescatar una de les propostes de les darreres dècades en l’àmbit de la filosofia política: articular la noció de democràcia representativa convencional mitjançant l’adopció d’un procediment col·lectiu de presa de decisions polítiques que implique la participació d’aquells potencialment afectats. Es presenta aquest marc, fonamentat en el principi de la deliberació, l’argumentació i la discussió pública, com una possible via capaç de revitalitzar l’empresa de configurar una democràcia deliberativa per als nostres dies.

Herreras Maldonado, E., & Gómez Herrera, C. (2025). El papel de los medios en las democracias deliberativas. Los peligros de la posverdad. Estudios Filosóficos74(215), 257–278. Recuperat a partir de https://estudiosfilosoficos.dominicos.org/ojs/article/view/1797