Universitat de ValènciaFundació General UValumniuv Logo del portal

Foto de Muñoz Molina
El verano de Cervantes
Presencial

Col.loqui amb motiu de la publicació del llibre d'Antonio Muñoz Molina. Centre Cultural La Nau

 

Col.loqui amb motiu de la publicació del llibre

El verano de Cervantes

Participan

Antonio Muñoz Molina. Escriptor i autor del llibre

Elvira Lindo. Escriptora

Presenta

Cristina García Pascual. Cap d’Iniciatives Aula de Narratives

L'estiu de Cervantes sorgeix de tota una vida llegint El Quixot de la Manxa. Durant el procés d'escriptura d'aquest llibre, Antonio Muñoz Molina va entremesclant records de la seva infància i de les seves primeres lectures amb la revelació del lloc que El Quixot ha ocupat en la seva vocació literària, mostrant a més la seva influència en altres autors, com Melville, Balzac, Joyce, Thomas Mann o Mark Twain, que han consolidat la novel·la com la forma narrativa suprema seguint el deixant de Cervantes.

Una lectura apassionant i apassionada del Quixot que mescla de manera extraordinària recerca literària i memòria personal, i que contextualitza la genialitat de l'obra mestra de Cervantes, lectura inesgotable per a entendre l'art de la novel·la.

En paraules del mateix Muñoz Molina, «un tema central en la novel·la és el mode en què les ficcions afecten la ment humana, la nodreixen, l'entretenen i poden trastornar-la quan no sap distingir-les de la realitat. Aquesta inquietud em sembla més pertinent encara en aquests temps en què tecnologies molt més poderoses que la impremta tenen el poder d'hipnotitzar les nostres ments fins a un grau de deliri. Després de tota una vida llegint El Quixot, m'agradaria que aquest llibre pugui acompanyar a uns altres en les seves pròpies lectures».

Entrada amb inscripció

Aforament limitat

Fullet

 

Data 18 de juny de 2025 de 19:00 a 20:30. Dimecres.

 
 
Lloc de realització

Claustre. Centre Cultural La Nau

Carrer de la Universitat, 2

València (46003)

 
Organitza

Aula de Nararritves, Servei de Cultura Universitària UV

Col: Generalitat Valencian. ramonllull Llibreria.

 
literatura@uv.es