
1. De l'escalfament global a l'emergència climàtica
La situació actual és considerada una emergència climàtica i la solució implica un esforç majúscul, amb compromisos estatals creixents de reducció d'emissions.
(https://geocritiq.org/del-calentamiento-global-a-la-emergencia-climatica/)
2. Ciència geogràfica al servei de la ciutadania
Hui, més que mai, es requereix una educació que puga donar una resposta adequada a les demandes d'una societat complexa i diversa. (https://geocritiq.org/ciencia-geografica-al-servicio-de-la-ciudadania/)
3. Quo vadis Espanya? La cruïlla demogràfica i soci-territorial
En tan sols dues generacions (els anys que medien entre 1959, any del Pla d'Estabilització, i el moment actual) ha passat de ser un dels països europeus més joves a liderar l'envelliment en el món. (https://geocritiq.org/quo-vadis-espana-la-encrucijada-demografica-y-socio-territorial/)
4. A propòsit del conflicte de l'aigua en Doñana
Mantindre un Parc Nacional en l'eixida d'un embut significa convertir-lo en determinant de l'ordre territorial circumdant (https://geocritiq.org/a-proposito-del-conflicto-del-agua-en-donana/)
5. Les dificultats per a ensenyar a pensar geogràficament
Les percepcions permeten visibilitzar les idees que tenen els docents respecte al propòsit d'ensenyament de la disciplina i el paper que exerceixen a l'aula diàriament. (https://geocritiq.org/las-dificultades-para-ensenar-a-pensar-geograficamente/)
6. Consum d'aigua en les llars en temps de COVID
La pandèmia de COVID-19 i el confinament inicial de bona part de la població en les llars va ocasionar canvis substancials en les formes de consum de recursos en les llars (https://geocritiq.org/consumo-de-agua-en-los-hogares-en-tiempos-de-covid/)
7. Educació socioambiental i geografia en EcoRiba
L'educació ambiental ha de fomentar un enfocament globalitzat del coneixement dels aspectes naturals, socials i culturals… El saber geogràfic s'ha caracteritzat per aquesta visió holística del mitjà. Es presenta un estudi local com a exemple pràctic. (https://geocritiq.org/educacion-socioambiental-y-geografia-en-ecoriba/)
8. Trencar les portes del camp per a entendre el medi rural
Sense necessitat de remuntar-nos a contextos històrics remots, el mode de relacionar-nos amb els espais rurals després de la pandèmia COVID-19 ha provocat el ressorgiment d'una representació dual de la ruralitat. (https://geocritiq.org/romper-las-puertas-del-campo-para-entender-el-medio-rural/)
9. Ucraïna ocupada… Palestina també. Claus per a entendre l'ocupació israeliana de Palestina
Mentre no es posa en qüestió el dret ucraïnés a la seua legítima defensa, i fins i tot des d'Occident es faciliten armes i equips per a la lluita armada, hi ha una forta resistència a acceptar que l'estat de Palestina (reconegut per l'Assemblea General de Nacions Unides des de novembre de 2012) pateix també una prolongada ocupació militar. (https://geocritiq.org/ucrania-ocupada-palestina-tambien-claves-para-entender-la-ocupacion-israeli-de-palestina/)
10. El Corredor Mediterrani: herència geohistórica, futur de sostenibilitat i autonomia estratègica
Fa dos mil anys, Roma va construir la Via Augusta quasi exactament per on passa hui el Corredor Mediterrani. No és cap casualitat. (https://geocritiq.org/el-corredor-mediterraneo-herencia-geohistorica-futuro-de-sostenibilidad-y-autonomia-estrategica/)
11. L'ordenació i gestió integrada del litoral de Galícia
Des d'un saber geogràfic, els processos geomorfològics costaners, caldria respondre a les qüestions que es deriven de 1) quin espai geogràfic es delimita, 2) quins són els objectius proposats i 3) com es fa front als desafiaments futurs com la previsible pujada del nivell de la mar. (https://geocritiq.org/la-ordenacion-y-gestion-integrada-del-litoral-de-galicia/)
Per a més informació: