.jpg)
Gran part dels membres de GIEL ha assistit i participat en el seminari internacional L'aula com a àmbit d'investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües, celebrat els dies 26 i 27 de gener de 2017 en la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.
El seminari, coordinat pel Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (Departament de Didàctica de la llengua i la literatura, Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes), ha reunit importants grups d'investigació en didàctica de la llengua i la literatura de Catalunya (Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra, Universitat de Barcelona i Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya), del País Valencià (Universitat Jaume I i Universitat de València), del País Basc (Euskal Herriko Unibertsitatea i Mondragon Unibertsitatea), de Castella i Lleó (Universitat de Valladolid), de Portugal (Universidade do Minho, Universitat d'Aveiro, Institut Politècnic de Leiria i Escola Superior d'Educação do Institut Politècnic de Setúbal) i del Regne Unit (University of Exeter).
Aquesta trobada, en el qual els grups han compartit estudis i reflexions sobre la investigació realitzada en aula en l'àmbit de la didàctica de la llengua i de les llengües i la literatura, es proposava dos grans objectius: presentar treballs al voltant de la investigació en aula i els seus resultats pel que fa al procés d'ensenyament-aprenentatge i presentar investigacions sobre l'ensenyament-aprenentatge de llengües en entorns sociolingüístics multilingües. En aquest context, Carmen Rodríguez i María José G. Folgado han presentat l'estudi de GIEL “L'ensenyament de la comprensió lectora en els mestres novells: autoconfrontació i anàlisi del discurs docent”. S'ha presentat també el treball realitzat per la Unitat per a l’educació multilingüe de la Universitat de València (UEM-UV) en col·laboració entre Miquel Nicolàs Amorós, Adela Costa Català i Carmen Rodríguez Gonzalo: “Projecte Pràcticum: una primera aproximació a l’ensenyament de llengües a l'aula d’Infantil i Primària del País Valencià”. A més, el grup GREAL (UAB), amb la comunicació “Seqüències didàctiques, gramàtica i estratègies d'autoregulació per a ensenyar a escriure”, ha presentat els seus grans projectes d'investigació actuals, en els quals també participen membres del grup GIEL.
Més informació: http://mon.uvic.cat/aula-investigacio-llengua/
Imatges: