Objectius
- Avançar en el coneixement dels èxits i les dificultats dels estudiants (en diferents cursos i nivells educatius) en el seu aprenentatge de la lectura i l'escriptura en les llengües del sistema escolar valencià, per elaborar propostes que milloren el seu ensenyament i el tractament integrat de les mateixes.
- Analitzar el paper de l'ensenyament de la gramàtica, com a atenció a la forma i com a reflexió sobre la llengua, en el desenvolupament de la comprensió i l'expressió dels estudiants, tant en llengües primeres com estrangeres.
- Investigar sobre la conceptualització dels continguts gramaticals i sobre el paper que tenen en la millora de l'expressió escrita.
- Estudiar les formes de revisió de textos dels alumnes en situació escolar i dels processos de comprensió lectora associats a elles.
- Dissenyar i implementar seqüències didàctiques com a dispositius d'intervenció a aula que permeten la investigació sobre l'ensenyament de la gramàtica, de la comprensió lectora i de lexpressió escrita, tant en llengües primeres com en llengües estrangeres.
- Investigar la història de l'ensenyament de la llengua i de la gramàtica escolar en particular per establir les línies de continuïtat i de ruptura amb els plantejaments actuals.
- Analitzar l'actuació de mestres i professors en relació amb lensenyament de llengües.
- Investigar sobre el paper de les TIC en laprenentatge de llengües, especialment en relació amb la llengua escrita i la literatura.