Logo de la Universitat de València Logo Grup d'Investigació en Ensenyament de Llengües (GIEL) Logo del portal

Victoria Abad participa en les Jornades d'Actualització Pedagògica i Organitzativa de l'IES Camp de Morvedre

  • 15 de setembre de 2019
Victoria Abad dando una charla en una clase

Victoria Abad ha participat en les Jornades d'Actualització Pedagògica i Organitzativa de l'IES Camp de Morvedre (Port Sagunt, València) celebrades el 4 de setembre amb dues ponències: La ràdio escolar: un projecte de centre interdisciplinari i El Portfolio Europeu: cap a un aprenentatge integrat de llengües.

La primera ponència, La ràdio escolar: un projecte de centre interdisciplinari, pretén mostrar vies de treball comunes a les diferents assignatures per a millorar la competència oral dels alumnes, ja que els gèneres discursius d'aquest mitjà de comunicació (debats, notícies, reportatges o entrevistes) es poden adaptar a diferents nivells i temàtiques i permeten el treball integrat de l'escriptura i la llengua oral. A més, les noves tecnologies faciliten crear i editar arxius d'àudio dels programes elaborats pels alumnes i situar-los en una web o blog que centralitze aquesta informació. Aquesta ponència no hauria sigut possible sense la formació rebuda en el Curs d'estiu del País Basc La llengua oral a l'aula. Activitats digitals, impartit per Mª de la Mar Pérez, Irene González i Adela Fernández (grup Bloggeando).

La segona ponència, El Portfoli Europeu: cap a un aprenentatge integrat de llengües, és un treball en col·laboració dels departaments de Valencià: Llengua i Literatura (representats per Àngels Guillem i *Mariel *Cosme), d'Anglès (Belén López) i de Llengua Castellana (Victoria Abad), coordinades per Josefa Gómez García, cap del departament de Francés. En aquesta ponència es mostra com el Portfolio Europeu ofereix orientacions per a, des del punt de vista del docent, elaborar propostes didàctiques que integren el contingut de les llengües que s'imparteixen en els centres educatius i, des del punt de vista de l'alumne, millorar la seua autoregulació, reflexió i autoavaluació del seu aprenentatge lingüístic.