Os informamos de que ya se ha hecho la selección de los candidatos y las candidatas que realizarán el BIP de Jyväskylä.
Informació sobre les eleccions parcials a Junta de Centre i Representants de l'ADR
La Facultat de Magisteri organitza una recollida de material per als col·legis afectats per la DANA
Vídeo informativo sobre estancias de movilidad Erasmus, SICUE y Programa Internacional. Convocatoria 25-26
Aquest grau ofereix una formació universitària i professional que els garanteix l’habilitació per a l’exercici del magisteri. La preparació que reben els permet comprendre tot allò relacionat amb l’educació i les capacita per a dissenyar i desenvolupar accions i programes formatius en escolars de 0 a 6 anys. L’objectiu principal és contribuir a l’educació dels infants, no sols ajudant-los en el seu desenvolupament personal i social, sinó també afavorint el seu aprenentatge. L’estudiantat rep la formació didàctica bàsica i específica en totes les àrees i les disciplines establertes en l’etapa de l’educació infantil. A més, coneix els principis organitzatius i de gestió d’escoles, i també els processos de desenvolupament físic, emocional i intel·lectual...
Aquest grau habilita per a exercir la professió de mestre/a en educació infantil l’etapa compresa entre els 0 i els 6 anys d’edat. El desenvolupament professional d’aquests titulats i titulades se centra en l’educació formal, és a dir, en les escoles, si bé els seus coneixements didàctics i pedagògics, a més de les seues competències, els permeten dissenyar i desenvolupar accions educatives en àmbits extraescolars. La formació del títol és clarament professional i s’ha de destacar la presència de tallers multidisciplinaris i de matèries instrumentals com l’adquisició de llengües o de principis matemàtics.
Aquest grau ofereix una formació universitària i professional que habilita per a l’exercici del magisteri. La preparació que es rep permet comprendre tot allò relacionat amb l’educació i capacita per a dissenyar i desenvolupar accions i programes formatius en escolars de 6 a 12 anys. L’objectiu principal és contribuir a l’educació dels infants, no sols en el seu desenvolupament personal i social, sinó també afavorint el seu aprenentatge. L’estudiantat rep la formació didàctica bàsica i específica en les àrees i les disciplines establertes en l’etapa de primària. A més, coneix els principis organitzatius i de gestió d’escoles, i també els processos de desenvolupament físic, emocional i intel·lectual propis de l’edat.
Aquest grau habilita per a exercir de mestre/a en educació primària, l’etapa entre els 6 i els 12 anys d’edat. El desenvolupament professional d’aquests titulats se centra en l’educació formal, és a dir, en les escoles, si bé els seus coneixements didàctics i pedagògics, a més de les seues competències, els permeten dissenyar i desenvolupar accions educatives en àmbits extraescolars. La formació és clarament professional i s’ha de destacar l’èmfasi en les matèries instrumentals de matemàtiques, de ciències i de les dues llengües oficials.
L’accés a la menció d’Especialista en Educació Musical exigeix una prova de nivell de la qual estaran exempts els qui tinguen el grau mitjà dels ensenyaments de música o equivalent. L’accés a la menció d’Especialista en Llengua Estrangera exigeix que s’acredite un nivell B2 d’anglès o de francès.
El perfil d'ingrés recomanat als estudiants és el d'un titulat universitari de grau o equivalent en qualsevol de les especialitats i disciplines que tenen relació directa amb les assignatures dels plans d'estudis dels diferents nivells educatius espanyols, que tinguen inquietuds sobre com donar solució científica als problemes detectats en l'ensenyament i aprenentatge de les disciplines acadèmiques, amb coneixement acreditable de l'idioma anglès (almenys comprensió lectora equivalent al nivell B1) i amb capacitat de treball i temps suficients per adquirir les competències necessàries per ser un investigador que proporcionen les assignatures del màster.
La Comissió de Coordinació Acadèmica del màster:
- Tindrà en compte el que estableix l'article 17 del Reial Decret 1393/2007. En particular, en el cas de sol·licitants amb necessitats educatives específiques derivades de discapacitat, la Comissió de Coordinació Acadèmica en demanarà el suport i l’assessorament adequats dels serveis competents de la Universitat de València, que avaluaran la necessitat de possibles adaptacions curriculars, itineraris o estudis alternatius.
- Tindrà en compte la normativa de la Universitat de València vigent, així com els procediments i requisits d'admissió fixats per aquesta i pel pla d'estudis del màster, entre els quals podrà haver-hi requisits de formació prèvia específica en algunes disciplines.
- Valorarà els mèrits de cada sol·licitant atenent als criteris exposats a continuació, i podrà realitzar entrevistes personals i/o totes aquelles proves que estime convenient per valorar i prioritzar, si cal, les sol·licituds.
En funció de la situació de cada estudiant sol·licitant, la Comissió de Coordinació Acadèmica del màster en Recerca en Didàctiques Específiques aplicarà els criteris següents:
Criteri general d'admissió al màster:
1. Tots els sol·licitants han d'acreditar, per qualsevol dels procediments previstos, un domini de comprensió lectora de l'idioma anglès equivalent al nivell B1.
Criteris particulars d'admissió al màster:
1. L’acreditació de tenir el títol del màster en Professor/a d’Educació Secundària de la Universitat de València, del certificat del Curs d'Aptitud Pedagògica (CAP) o d'un altre títol equivalent és suficient per poder cursar l'itinerari de la didàctica específica corresponent a l'especialitat cursada en aquest títol.
2. L'acreditació de tenir el títol de grau o un altre d’equivalent en alguna de les especialitats reconegudes en el Reial Decret d'especialitats per a professors d'educació secundària obligatòria i batxillerat (RD 1834/2008) és suficient per poder cursar l'itinerari de la didàctica específica corresponent a l'especialitat cursada en aquest títol. Aquests títols de grau són, almenys, els següents: Belles Arts, Biologia, Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (o INEF/IVEF), Ciències de la Vida i del Medi Ambient, Conservatori Superior de Música, Estadística, Farmàcia, Filologia, Física, Geografia, Història, Enginyeries (Agrícola, Industrial, etc.), Matemàtiques, Medicina, Química, Veterinària o altres d’equivalents.
3. A) Els sol·licitants que acrediten estar en possessió d'un títol de diplomat o graduat en Mestre en Educació Infantil poden ser admesos en les especialitats de Didàctica de l'Educació Física, Didàctica de la Música, Didàctica de les Arts Visuals i Didàctica de la Llengua i la Literatura.
B) Els sol·licitants que acrediten estar en possessió d'un títol de diplomat o graduat en Magisteri poden ser admesos si acrediten haver cursat un itinerari d'especialització, relacionat amb l'especialitat del màster triada, entre els que defineix el pla d'estudis del grau en Mestre d'Educació Primària de la Universitat de València, o una altra formació equivalent. Els itineraris actuals són:
- Especialista en Arts i Humanitats. Dóna accés a les especialitats de Didàctica de les Arts Visuals i Didàctica de les Ciències Socials.
- Especialista en Ciències i Matemàtiques. Dóna accés a les especialitats de Didàctica de la Matemàtica i de Didàctica de les Ciències Experimentals.
- Especialista en Educació Musical. Dóna accés a l'especialitat de Didàctica de la Música.
- Especialista en Educació Física. Dóna accés a l'especialitat de Didàctica de l'Educació Física.
- Especialista en Llengua Estrangera. Dóna accés a l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura.
4. Els sol·licitants que acrediten estar en possessió del títol de graduat en Magisteri, Ciències de l'Educació o Psicologia o del títol de diplomat en Magisteri poden ser admesos si acrediten haver cursat en la seua etapa de formació prèvia un màster en estudis equivalents amb un mínim de 18 crèdits de continguts en algun dels títols de grau esmentats en el punt 2 relacionats amb l'especialitat triada.
5. Els sol·licitants que acrediten estar en possessió d'un títol de grau o equivalent diferent dels esmentats en els punts 2, 3a, 3b i 4 poden ser admesos si, a més de la titulació, acrediten oficialment posseir experiència docent d'almenys 3 anys impartint assignatures relacionades amb l'especialitat triada a centres d'ensenyament de primària i/o de secundària amb ensenyaments reglats.
6. Els sol·licitants titulats en música per un conservatori superior de música o en dansa per una escola superior de dansa, han d'acreditar posseir el títol superior en qualsevol especialitat.
7. Quan els sol·licitants acrediten estar en possessió d'un títol de diplomatura, grau o equivalents no esmentats en els apartats 1 a 6 anteriors i complir els requisits d'accés de la Universitat de València (vegeu secció 4.2.1), la Comissió de Coordinació Acadèmica del màster estudiarà de manera individualitzada les sol·licituds i valorarà la necessitat de demostrar una experiència docent o una formació disciplinària prèvies a l'admissió al màster.
8. Quan els sol·licitants acrediten estar en possessió d'un títol universitari emès a països no pertanyents a l'espai europeu d'educació superior i haver superat el tràmit d'accés, la Comissió de Coordinació Acadèmica del màster estudiarà de manera individualitzada les sol·licituds i valorarà la necessitat de demostrar una experiència docent o una formació disciplinària prèvies a l'admissió al màster.
La Comissió de Coordinació Acadèmica del màster podrà indicar a cada aspirant que no complisca cap d'aquests requisits els estudis mínims que hauria de cursar.
Selecció d'estudiants.
La selecció d'estudiants es farà entre les sol·licituds que complisquen els criteris d'admissió indicats en els apartats 4.2.1 i 4.2.2. En cas que la demanda d'una especialitat siga superior a l’oferta de places, es prioritzaran les sol·licituds seguint els criteris següents, ordenats de major a menor importància i sempre referits a l'especialitat:
a) Criteris generals:
1. Acreditació de títol de màster en Professor/a d’Educació Secundària, Certificat d'Aptitud Pedagògica (CAP) o un altre títol equivalent.
2. Titulació i expedient acadèmic.
3. Experiència professional com a professor a centres amb ensenyaments reglats d'educació primària, secundària o d’universitat.
4. Experiència investigadora i publicacions.
5. Coneixement addicional de l'anglès o d'altres idiomes.
6. Participació en cursos, seminaris, congressos, etc.
7. Entrevista personal.
8. Manifestació argumentada d'interès.
b) Criteris articulars:
Si la Comissió de Coordinació Acadèmica ho estima convenient, proposarà proves de nivell als sol·licitants en aquells aspectes formatius que suposen un prerequisit per a aquest màster. Els sol·licitants hauran de superar el nivell mínim exigit per la comissió en aquestes proves. Els resultats d'aquestes proves seran valorats per a la selecció dels estudiants.
Tal com exigeix l’ordre ECI/3858/2007, de 27 de desembre, és un requisit indispensable per accedir a aquest màster el domini de les competències relatives a l’especialitat que es desitge cursar. Mitjançant la seua titulació universitària o a través d’una prova dissenyada a aquest efecte, les persones interessades han de demostrar que posseeixen els coneixements bàsics del camp disciplinari corresponent.
Així mateix, haurà d'acreditar-se el domini d'una llengua estrangera equivalent al nivell B1 del Marco Comú Europeu de Referència per a les Llengües, d'acord amb la Recomanació N.º R (98) 6 del Comité de Ministres d'Estats Membres de 17 d'octubre de 2000.
Per a l'acreditació del domini d'una llengua estrangera equivalent al nivell B1 del Marco Comú Europeu de Referència per a les Llengües s'aplicarà la Taula d'equivalències que en cada moment haja sigut aprovada pel Consell de Govern i, per tant, en vigor en la Universitat de València.
Taula d'equivalències d'acreditació de llengües L2 de la UV.
Es reconeixerà la competència de nivell B1 als estudiants que hagen cursat i superat batxillerat bilingüe, excepte acreditació oficial que ho modifique.
L'alumnat que no puga acreditar el Nivell B1 del *MCERL (Marc Europeu de Referència per a les Llengües), podrà obtindre-ho, superant les Proves d'Acreditació de Coneixement de Llengües Estrangeres (PACLES), que realitza la Universitat a través del Centre d'Idiomes de la Universitat de València.
La configuració bilingüe del sistema educatiu valencià determina l'exigència que els futurs docents tinguen una adequada capacitació en les nostres dos llengües oficials. Així, per a obtindre el títol de màster es requerix l'acreditació, a la finalització del mateix, de les competències lingüístiques en català/valencià, almenys en el seu nivell C1. Els estudiants procedents de sistemes educatius estrangers la llengua materna dels quals siga diferent del castellà deuran també acreditar per a l'obtenció del títol el nivell C1 de castellà.
Partint del perfil d'ingrés per a l'accés a cadascuna de les especialitats del màster en Professor/a d'Educació Secundària a la Universitat de València, s'estableixen els nivells de priorització de titulacions següent:
Nivell de prioritat 1: Titulacions que permeten l'accés directe i de manera preferent a cada especialitat.
Nivell de prioritat 2: Titulacions que permeten l'accés directe a cada especialitat, només en cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions preferents.
Nivell de prioritat 3: Titulacions que permeten l'accés a cada especialitat, només en cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions de les anteriors prioritats i sempre mitjançant prova d'accés.
Les sol·licituds s'ordenaran d'acord amb la prioritat de la titulació d'accés. En el cas que siga major l'oferta que la demanda de titulacions de prioritat 1, es podran completar les places restants amb estudiants de titulacions de prioritat 2. Si, tot i això, encara és major l'oferta que la demanda de titulacions de prioritat 1 i prioritat 2, les places restants es podran completar amb estudiants de titulacions de prioritat 3 que hagen superat la prova d'accés.
La prova d'accés serà única per a cada especialitat. Estarà dissenyada per a acreditar el domini dels coneixements disciplinares propis de l'especialitat de màster que es desitja cursar i versarà sobre els continguts de les matèries pròpies de cadascuna d'aquestes especialitats.
Les titulacions de cada nivell de prioritat per a cada especialitat del màster són les següents:
Prioritat 1 |
Biologia Bioquímica i Ciències Biomèdiques Biotecnologia Ciències Ambientals Geologia Enginyeria Geològica |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciències de la Mar Farmàcia Enginyeria Agrònoma Enginyeria forestal Medicina Odontologia Veterinària |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències o ciències de la salut, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Arquitectura Arquitectura Tècnica Belles arts Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes Disseny i Tecnologies Creatives |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Conservació i Restauració Història de l'Art Enginyeria Industrial Enginyeria Civil Enginyeria d'Obres Públiques Altres títols de disseny equivalents al grau |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Administració i Direcció d'Empreses Economia Finances i Comptabilitat Intel·ligència i Analítica de Negocis Negocis Internacionals Turisme |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciències Actuarials Comerç i Màrqueting Ciències Polítiques i de l'Administració Pública Dret Enginyeria d'Organització Industrial Relacions Laborals i Recursos Humans Sociologia |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències socials i jurídiques o enginyeria i arquitectura, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Ciències de l'Activitat Física i l'Esport |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Mestre/a en Educació Primària, menció en especialista en Educació Física Títol superior de Dansa |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Altres titulacions amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Filosofia |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Humanitats Història Antropologia Sociologia |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'humanitats o ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Física Química Enginyeria Química |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Bioquímica i Ciències Biomèdiques Biotecnologia Farmàcia Enginyeries: Elèctrica, Electrònica, Mecànica, de Materials, de l'Energia |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències, ciències de la salut o enginyeria i arquitectura, amb realització de prova d'accés de física, de química, o d'ambdues, depenent de la titulació cursada |
Prioritat 1 |
Administració i Direcció d'Empreses Dret Relacions Laborals i Recursos Humans |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciències Polítiques i de l'Administració Pública Criminologia Comerç i Màrqueting Economia Finances i Comptabilitat Gestió i Administració Pública Enginyeria d'Organització Industrial Psicologia Sociologia |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Arqueologia Geografia i Medi Ambient Història Història de l'Art |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Humanitats |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'humanitats o ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Estudis Hispànics (Filologia Hispànica) |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Llengües Modernes i les seues Literatures, amb minor en Estudis Hispànics Altres filologies, amb minor en Estudis Hispànics |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'humanitats o ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Filologia Catalana |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Altres filologies, amb minor en Filologia Catalana Llengües Modernes i les seues Literatures, amb minor en Filologia Catalana |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'humanitats o ciències socials i jurídiques, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Filologia Corresponent Llengües Modernes i les seues Literatures, amb maior en llengua corresponent Traducció i Mediació Interlingüística, amb llengua B corresponent |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Altres filologies, amb minor en llengua corresponent Llengües Modernes i les seues Literatures, amb minor en llengua corresponent Traducció i Mediació Interlingüística, amb llengua C corresponent Mestre/a en Educació Primària, menció en especialista en la llengua estrangera corresponent |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
No hi ha altres opcions d'accés |
Prioritat 1 |
Filologia Clàssica |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Altres filologies, amb minor en Filologia Clàssica |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
No hi ha altres opcions d'accés |
Prioritat 1 |
Matemàtiques Matemàtica Computacional Estadística Física |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciència de Dades Enginyeria Informàtica Enginyeria Multimèdia |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació d'arquitectura, enginyeria, ciències o ciències socials, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Títol Superior de Música Història i Ciències de la Música Musicologia |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Maestre/a en Educació Primària, menció en especialista en Educació Musical Titulacions equivalents al títol Superior de Música |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Graduat universitari més grau professional de Música |
Prioritat 1 |
Pedagogia Psicologia Psicopedagogia |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Educació Social |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
No hi ha altres opcions d'accés |
Prioritat 1 |
Arquitectura Enginyeria (totes) |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Biotecnologia Ciència i Tecnologia dels Aliments Física |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Administració i Direcció d'Empreses Comerç i Màrqueting Finances i Comptabilitat Intel·ligència i Analítica de Negocis Negocis Internacionals Turisme |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Dret Economia Geografia i Medi Ambient Enginyeria d'Organització Industrial Relacions Laborals i Recursos Humans |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències socials, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Biologia Bioquímica i Ciències Biomèdiques Biotecnologia Ciència i Tecnologia dels Aliments Infermeria Farmàcia Fisioteràpia Medicina Nutrició Humana i Dietètica Odontologia Òptica i Optometria Veterinària |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Logopèdia Podologia Psicologia Química |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències o ciències de la salut, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Enginyeria Informàtica Enginyeria Multimèdia Enginyeria Electrònica Enginyeria de Telecomunicació (totes les seues modalitats) |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciència de Dades Qualsevol altra titulació d'enginyeria o arquitectura |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències, amb realització de prova d'accés |
Prioritat 1 |
Antropologia Educació Social Mestre/a en Educació Infantil Mestre/a en Educació Primària Pedagogia Psicologia Psicopedagogia Sociologia Turisme Treball Social |
Prioritat 2 (si hi ha places vacants després de prioritat 1) |
Ciències Polítiques i de l'Administració Pública Criminologia Comunicació Audiovisual Geografia i Medi Ambient Història Història de l'Art Periodisme Publicitat i Relacions Públiques |
Prioritat 3 (si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2) |
Qualsevol altra titulació de ciències socials o humanitats, amb realització de prova d'accés |
La llista anterior es refereix a titulacions de grau, si bé té caràcter extensiu a les llicenciatures, enginyeries, arquitectura, diplomatures, enginyeries tècniques i arquitectura tècnica de les quals, en el seu cas, deriven. D'altra banda, i com que no existeix un catàleg de titulacions que determine la denominació de les titulacions, la llista anterior s'entén aplicable a titulacions amb diferent denominació, però amb contingut equivalent a les de la taula.
Per a l'admissió a cada especialitat s'aplicarà la priorització de titulacions indicada en els requisits d'accés.
Dins de cada nivell de prioritat de titulacions els estudiants s'ordenaran d'acord amb el seu expedient acadèmic (d'1 a 10).