
Del 2 al 5 de setembre, es va desenvolupar a la Facultat de Formació del Professorat i a la Facultat de Medicina i Odontologia de la Universitat de València, el XII Congrés Internacional sobre Investigació en Didàctica de les Ciències, sota la direcció de la professora Fernanda Ostermann del Brasil i del professor de la Universitat de València José Cantó que tenia com a lema “Enseñanza de las ciencias y pensamiento crítico: desafíos y necesidades de la sociedad democrática”.
Per primera vegada aquest congrés es va realitzar en format mixt: virtual (134 participants) i presencial (470 participants). Es tracta de la reunió científica més important de l'àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals de tot l'àmbit llatinoamericà i va comptar amb representants d'Espanya, el Brasil, Xile, Colòmbia, l'Argentina, Mèxic, Portugal, Costa Rica, Equador, Uruguai, Angola, Irlanda, Canadà i Estats Units.
Al llarg d’aquests quatre dies es van defensar més 640 comunicacions científiques, es va treballar en dotze Seminaris de Treball, es van portar a terme huit taules redones (2 virtuals i 6 presencials) i quatre ponències plenàries (1 virtual i 3 presencials). A més, es van realitzar visites didàctiques al Museu de la Ciència, al Jardí Botànic, a l'horta de València i a l'Albufera.
Aquesta reunió científica, organitzada per la Revista “Enseñanza de las Ciencias” i el Grup d'investigació en educació científica i formació del professorat de ciències – didacies, va permetre portar a la Universitat de València trenta-huit anys després, aquesta reunió científica internacional de reconegut prestigi.