Universitat de ValènciaOferta Científic Tecnològica AgroalimentacióOferta Científic Tecnològica Agroalimentació Logo del portal

Grup d'Investigació en Pedagogia Universitària, Educació al Llarg de la Vida i Desenvolupament Sostenible - GREAV

Descripció

Aquest equip s'ocupa de la investigació en Pedagogia Universitària, Educació al llarg de la vida i Desenvolupament Sostenible. El seu objectiu és l'estudi dels processos educatius en aquests àmbits per a construir coneixement i concretar i aplicar propostes de millora:

  • En Pedagogia Universitària (anàlisi dels processos d'ensenyament-aprenentatge en la universitat, dels processos de transició, fracàs i abandó en els estudis, estudi de l'impacte de metodologies innovadores, disseny, aplicació i avaluació de bones pràctiques, competències docents, ús de les TIC en els processos de e-a, etc.)
  • En Educació i Sostenibilitat (sostenibilització curricular, anàlisi dels continguts dels plans d'estudis universitaris, de les guies docents, desenvolupament de competències per a la sostenibilitat, construcció de models transferibles als diversos títols, anàlisis i millora del seu afrontament en educació formal i no formal, etc.)
  • En Família i Menor (estils educatius familiars i la seua avaluació, diversitat familiar, competència parental, violència filie-parental, mediació davant conflictes familiars, formació en intervenció familiar, etc.)
  • En Convivència i Resolució de Conflictes (educació i convivència, educació per a la pau, resolució de conflictes, ensenyament i aprenentatge de normes, models de convivència, conductes disruptives i antisocials, etc.)
  • En Ciutadania i Valors (educació moral, ciutadania, educació en valors, pedagogia intercultural, educació i desenvolupament humà, ètica de les professions, deontologia professional, prevenció educativa de la violència de gènere, etc.)
  • En Educació Mediàtica, Tics i Videojocs (ciutadania mediàtica, educació mediàtica, valors i Tics, videojocs i educació, jocs de simulació, jocs seriosos, usos dels videojocs, etc.) En aquests àmbits aquest equip ha conclòs ja diversos projectes competitius d'I+D+i i està desenvolupant uns altres. 
  • Estratègies d'ensenyament i estratègies d'aprenentatge en la universitat. Anàlisi de la incidència de variables fonamentals en les maneres en què els universitaris afronten l'aprenentatge. MCyT. (SEC/2003-016787) (2003-2006)
  • Ambientalització Curricular a la Universitat de València-Estudi General (ACUVEG). Generalitat Valenciana. (GV04B-166)(2004-2005)
  • La prevenció i protecció contra la violència domèstica i de gènere en el marc de la EL 1/2004 de 28 
  • de desembre. Una perspectiva transdisciplinar. MICINN (SEJ2006-15544)(2006-2009)
  • Ambientalització Curricular: disseny i anàlisi d'intervencions de diàleg disciplinar per al desenvolupament de competències sostenibilitzadores bàsiques en l'educació universitària (Titulacions Educació Infantil i Primària). MINECO (SEJ2007-67063) 2007-2010)
  •  L'excel·lència en els estudiants universitaris des d'un enfocament longitudinal: anàlisi de factors incidents i disseny d'un model d'intervenció. MICINN (EDU2009-08518) (2009-2012) 
  • Pràctiques familiars i corresponsabilitat: Anàlisi dels valors i proposta d'estratègies educatives per a la conciliació de la vida personal, social i laboral. MICINN. (EDU2009-10250)(2009-2012).
  • Prevenció i erradicació de la violència de gènere. El seu estudi transdisciplinar a través dels mitjans de comunicació. L'educació i l'actuació dels jutges. MICINN. (DER2010- 018498)(2010-2012)-L'ensenyament obligatori davant la competència en comunicació audiovisual en un entorn digital. MICINN (EDU2010-21395)(2010-2012).
  • Metodologies centrades en l'aprenentatge en la universitat. Disseny, implementació i avaluació. MINECO. (EDU2012-32725)(2013-2015)
  • Sostenibilització Curricular en els plans de Grau: revisions de les competències bàsiques per a la sostenibilitat en les Guies Docents; desenvolupament i avaluació. MINECO. (EDU2010-21485)(2011-2013)Fruit d'aquest treball de recerca ha sigut un nombre important de publicacions en llibres i revistes prestigioses i una constant participació en congressos i en activitats de formació.
Objectius CT

Anàlisi dels processos educatius en els àmbits al·ludits per a construir coneixement i elaborar i aplicar propostes de millora.

Línies d'investigació
  • Ciutadania i valors

    La línia “Ciutadania i valors” fa referència a la investigació sobre la dimensió cívica i axiològica de l'educació. Part del supòsit que la investigació pedagògica ha d'incloure necessàriament una reflexió i estudi del món dels valors, les actituds i el pensament ètic. 

  • Pedagogia Universitària

    S'aborda en aquesta línia l'anàlisi dels processos d'ensenyament-aprenentatge en la universitat per a realitzar propostes de millora i implementar-les i avaluar-les, en la mesura que siga possible. Així mateix, les bones pràctiques, l'ús de les TIC, els processos de transició, l'abandó i fracàs, etc.

  • Educació medàtica, TICs i videojocs

    La investigació en aquesta línia pretén analitzar l'ús educatiu de les Tics i analitzar les claus per a la construcció d'una ciutadania mediàtica. Així mateix, estudiar l'ús dels videojocs en l'educació i el dels jocs seriosos en entorns complexos.

  • Familia i Menor

    Investigar els processos educatius que esdevenen en la família i la seua influència en el menor aprofundint en la diversitat familiar, competència parental, programes educatius, situacions de risc i desemparament del menor, treballant en una perspectiva indisciplinar per la seua complexitat.

  • Educació i Sostenibilitat

    Les institucions i organitzacions educatives poden actuar com a plataforma de difusió de canvis en les percepcions, actituds i comportaments cap a noves formes de vida més sostenibles. Es defensa la necessitat d'aprendre les competències per a la cura de la comunitat de vida.

  • Convivència i resolució de conflictes

    Aborda l'aprenentatge d'un model de convivència, tant a nivell escolar com a nivell social. Incideix en el desenvolupament de l'autonomia i la responsabilitat de les persones, i la tècnica bàsica és l'aprenentatge de normes per procediments democràtics. 

Direcció
  • GARGALLO LOPEZ, BERNARDO
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Membres
  • BELLVER MORENO, MARIA CARMEN
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Director/a de Departament
Veure fitxa
  • GARCIA RAGA, LAURA
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
  • GOZALVEZ PEREZ, VICENT EULOGI
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Veure fitxa
  • LOPEZ FRANCES, INMACULADA
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
  • PEREZ PEREZ, CRUZ
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
  • VERDE PELEATO, IRENE
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Secretari/a de Departament
Veure fitxa
Col·laboradors/es
  • ALMERICH CERVERO, GONZALO
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
  • SAHUQUILLO MATEO, PIEDAD
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
Personal investigador no UV

Col·laboradors/ es

  • Miguel Ángel Jiménez Rodríguez - Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir.
  • Noelia Martínez Hervás - Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir.
Producció cientifica per investigador UV
Estructura asociada
Dades de contacte del grup
Grup de Recerca en Pedagogia Universitària, Educació al Llarg de la Vida i Desenvolupament Sostenible (GREAV)

Campus de Blasco Ibáñez

Av. Blasco Ibáñez, 30

46010 València (València)

963 864 793

Geolocalització

bernardo.gargallo@uv.es

Persones de contacte
  • GARGALLO LOPEZ, BERNARDO
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa