Universitat de ValènciaOferta Científic Tecnològica COVIDOferta Científic Tecnològica COVID Logo del portal

Descripció

INNOMARK, com a grup d'investigació de la UVEG, desenvolupa activitats en línia amb la innovació metodològica i temàtica d'estudi en màrqueting, tractant de comprendre dominis assenyalats com a preferents en la distribució comercial i els serveis. Els treballs del grup atenen anomenades d'investigació en aquests camps, mobilitzant coneixement des d'escenaris de treball més tradicionals de l'equip com el comportament del consumidor, la marca, la creació valor, les relacions entre empreses, la innovació i el turisme. Aquests tòpics configuren les seues principals línies d'investigació. L'experiència d'INNOMARK i la seua consolidació com a equip, és avalada per la participació dels seus membres en diferents projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques, més de 30, així com de contractes I+D d'especial rellevància amb Empreses i/o Administracions en els quals s'han analitzat realitats econòmiques o problemàtiques empresarials relacionades amb les TIC, el comerç minorista, l'empresa turística, la segmentació o la satisfacció. La qualitat de la investigació i la importància dels resultats del grup, es constata en les seues múltiples contribucions a congressos (més de 100 treballs presentats a fòrums internacionals) així com per les seues publicacions. Més de 80 investigacions han sigut publicades en revistes internacionals, moltes d'elles recollides en el JCR (p.e. Annals of Tourism Research, Tourism Management, Journal of Chemometrics, Industrial Management & Data Systems, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Industrial Màrqueting Management, Service Industries Journal, Journal of Consumer Behavior, International Journal of Hospitality Management, Journal of Business & Industrial Màrqueting, Journal of Services Màrqueting, etc.), en les bases de dades ISI, en el SJR o en bases de dades com ABI INFORM, EMERALD Reviews, etc. Els membres del grup han obtingut diferents reconeixements a la seua trajectòria investigadora. Així, entre els assoliments de l'equip cal destacar: 1 Awards for Excellence 2009 (Gallarza y Gil 2009), Tourism Review. 2 Best paper 2008 (Gil et al., 2008), Industrial Màrqueting Management. 3 Outstanding Paper Awards for Excellence 2010 (Gil et al., 2009) Industrial Management & Data Systens. 4 Premi AEMARK-ASEDAS 2011 (Ruiz-Molina et al., 2010). 5 Awards for Excellence 2013 (Gallarza et al., 2013), Tourism Review. 6. Premi AEMARK 2014, (Gallarza et al., 2013), Annals of Tourism Research. 7 Premi Millor Tesi Doctoral àrea de màrqueting 1994 (Dra. Gil), Congrés Nacional de Màrqueting. 8 Premi Millor Tesi Doctoral sobre Gestió de Qualitat Total 1995, Club Gestió de Qualitat (Dra. Gil). 9 Premi Investigació en Màrqueting ESIC-BANCAIXA 2000 (Dra. Moliner). 10 Premis Extraordinaris Doctorats Universitat de València 1995 i 2011 (Dra. Gil i Dra. Fonts). 11 Premi AEDEMO Investigació i Màrqueting 1994 (Dra. Gil). 12 Premi MK. Màrqueting i Vendes 1993 (Dra. Gil). 13 Premi Investigació Empresarial, Ajuntament de Torrent/Caixa Popular 2000 (Dra. Gil). 14 Premi "Turisme" Tesi Doctoral. AVT. Finalista 2003 (Dra. Gallarza). 15 Premi Júnior Investigació i Màrqueting AEDEMO 1999 (Dr. Servera). 16 Premis Extraordinaris Llicenciatures de la Universitat de València 1987 i 1995 (Dra. Gil i Dra. Ruiz). 17 Premi Jove Economia 2003 Fundació General de la Universitat Complutense de Madrid (Dra. Ruiz). Finalment destacar que fins hui, la Dra. Gil ha dirigit 8 tesis doctorals en les línies d'investigació nucli d'INNOMARK. Tot l'anterior acredita una tradició de treball en equip i una massa crítica suficient per a afrontar qualsevol desafiament en l'àmbit de la investigació acadèmica en màrqueting, donat el seu caràcter multidisciplinari, sent capaç de mobilitzar el coneixement cap a la solució de problemes en el s. XXI.

Objectius CT
  • General: Estudiar dominis preferents en màrqueting aplicats a les empreses de serveis en general, i especialment a les quals actuen en els sectors de comerç i turisme, entroncant amb la investigació en comportament del consumidor, les relacions entre empreses, la marca, la creació de valor i la innovació.
  • Conceptuals: Generar marcs teòrics sobre tòpics d'estudi en màrqueting aplicats a les empreses de serveis.
  • Metodològics: Conéixer mecanismes de percepció i comprensió de variables de màrqueting i identificar l'ordre i efectes en les empreses de serveis.
  • Mesurament: Elaborar i proposar escales de mesura coherents amb el desenvolupament teòric i els models de base en les àrees d'estudi.
  • Gestió: Estudiar el nivell d'implantació en empreses de serveis de la innovació en màrqueting i la incorporació dels avanços en les TIC, i analitzar els seus efectes.
Línies d'investigació
  • Satisfacció i comportament del consum

    Analitzar els diferents aspectes que conformen el comportament de consum i especialment la satisfacció, que se centra en l'estudi de la gestió de les expectatives del consumidor, l'anàlisi de les emocions que influeixen en el comportament de compra i la fidelització del consumidor.

  • Innovació relacional i TIC

    Identificar els beneficis que a les empreses del sector distribució comercial detallista en particular, i en les empreses de serveis en general, pot aportar la incorporació de les TIC, i amb elles de la innovació basada en la relació, tant entre empreses com entre empreses i consumidors.

  • Estratègia i gestió de la distribució comercial

    Observar l'evolució dels canals de comercialització, i estudiar en ells àmbits com la qualitat del servei, la imatge, el valor del servei, la logística i la gestió del punt de venda, tant referit a la gran distribució com al comerç tradicional.

  • L'insatisfacció i la conducta de queixa

    Estudiar la insatisfacció del consumidor a partir de la gestió de la queixa, la conducta de reclamació, el canvi de proveïdor i els diferents aspectes que s'encadenen d'una avaluació negativa de la prestació del servei per part del consumidor.

  • Gestió de l'empresa turística i turisme

    Estudiar les tendències clau per a la gestió estratègica i la investigació acadèmica en turisme: l'e-tourism i el valor percebut com a tòpic substancial en l'estudi del comportament de consum, aprofundint en els seus efectes (antecedents, mediadors o moderadors) sobre les relacions.

Direcció
  • GIL SAURA, IRENE
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Membres
  • GONZALEZ-GALLARZA GRANIZO, MARTINA
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
  • MOLINER VELAZQUEZ, BEATRIZ
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
  • RUIZ MOLINA, MARIA EUGENIA
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
  • Coordinador/a de Mobilitat
Veure fitxa
  • CALDERON GARCIA, MARIA HAYDEE
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
Veure fitxa
  • FRASQUET DEL TORO, MARTA
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
  • MOLLA DESCALS, ALEJANDRO
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Personal investigador no UV

Col·laboradors/es

  • Francisco Arteaga Moreno - UCV València
  • María Fuentes Blasco - UPO Sevilla
  • David Servera Francés - UCV València
Estructura asociada
Comercialització i Investigació de Mercats
Dades de contacte del grup
Grup d'Investigació en Màrqueting i Innovació en Comerç i Serveis (INNOMARK)

Campus de Tarongers

Edifici Departamental Oriental. Av. dels Tarongers, s/n

46022 València (València)

963 828 329

Geolocalització

irene.gil@uv.es

Persones de contacte
  • GIL SAURA, IRENE
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa