Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Continguts Digitals i Fluxos Comunicatius - MEDIAFLOWS

Grup d'investigació centrat en l'anàlisi dels canvis i mutacions provocats pel procés de digitalització en els continguts i estructures dels mitjans de comunicació i en el públic. L'origen del grup és l'activitat de la majoria dels seus investigadors, des de l'any 2007, en el marc del "Grup d'Anàlisi dels Mitjans Digitals Valencians" (des de 2007), que ha donat lloc a la consecució de tres projectes d'I+D (finançats per la Generalitat Valenciana i la Universitat de València) i un congrés anual (Congrés de Comunicació Digital a la Comunitat Valenciana) que va començar a celebrar-se en 2009. Producte de tot això han sorgit cinc monografies i un abundant nombre de publicacions parcials en congressos, revistes i capítols de llibre. A més, el grup ha obtingut un projecte d'I+D del Pla Nacional, concedit en la convocatòria de 2013, i que abasta el període 2014-2016. El títol del projecte és el següent: "Els fluxos de comunicació en els processos de mobilització política: mitjans, blogs i líders d'opinió" (referència CSO2013-43960-R).  La investigació relacionada amb aquest projecte constitueix el punt neuràlgic de la investigació del grup. La investigació que s'afronta en aquest projecte parla, sobretot, d'influència: de qui influeix sobre qui, de quina forma, i amb quins efectes. Ens centrem en els fluxos pels quals circula la informació perquè ens permetran veure aqueix procés de translació de missatges i combinació d'agendes que intenten influir, totes elles, sobre l'espai públic. Busquem veure quins són més influents i en quina direcció, o direccions, es produeix el flux de transmissió de la informació.

Grup d'Investigació en Estudis sobre la Llengua Espanyola a Amèrica - ELEAM

Grup unipersonal dedicat a la investigació de la varietats americanes actuals de la llengua espanyola.

Grup d'Investigació en Marketing Digital i Comunicació - DIGIMK.COM

DIGIMK.COM com a grup d'investigació de la UVEG, desenvolupa activitats en línia amb la innovació metodològica i temàtica d'estudi en Màrqueting digital amb especial èmfasi en la comunicació, tractant de realitzar una contribució al cos teòric del màrqueting. 

Els treballs del grup descobreixen nous gaps d'investigació motivats pel creixent procés de digitalització de màrqueting i comunicació, l'apoderament dels consumidors en les comunicacions de màrqueting, sota el denominat User Generated Content, UGC, i el processament d'informació en el nou entorn, que configura les seues principals línies d'investigació. Els sectors d'anàlisis prioritàries es relacionen amb turisme i gran consum.

L'experiència de DIGIMK.COM com a grup d'investigació de la UVEG, desenvolupa la seua consolidació com a equip, és avalada per la participació dels seus membres en diferents projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques així com de contractes I+D d'especial rellevància amb Empreses i/o Administracions, La qualitat de la investigació i la importància dels resultats del grup, es constata en les seues múltiples contribucions a congressos (més de 200) i les investigacions que han sigut publicades en revistes internacionals, moltes d'elles recollides en el JCR, en les bases de dades ISI, en el SJR o en bases de dades com ABI INFORM, EMERALD Reviews.

El coordinador del grup és el Dr. Bigne, Catedràtic d'Universitat amb 4 sexennis recuits pel CNEAI i ha liderat diversos projectes sobre comunicacions digitals en xarxes socials, sent un d'ells del Pla Nacional d'I+D (2015-2017), ha dirigit 20 tesis doctorals i 90 publicacions indexades i 120 en congressos nacionals i internacionals. És editor de dues revistes European Journal of Management and Business Economics i Revista d'Anàlisi Turística. Pertany a una desena de consells editorials de revistes.

 

Grup d'Investigació en Mètodes Quantitatius per al Mesurament de la Cultura i l'Educació - MC2

El grup d'investigació de Mètodes Quantitatius per al mesurament de la Cultura i l'Educació (MC2) desenvolupa fonamentalment la seua activitat investigadora i d'especialització docent en dos camps altament relacionats: Cultura i Educació; no obstant això, recentment el grup d'investigació està potenciant el desenvolupament d'una tercera línia d'investigació, el turisme, i concretament el turisme cultural (patrimoni cultural, industrial, d'idiomes, etc.). 

Des de la seua constitució com a línia d'investigació adscrita al Departament d'Economia Aplicada, el grup d'investigació de MC2 ha contribuït i participat en innombrables investigacions i projectes d'envergadura tant nacional com internacional. En aquest sentit, MC2 ha participat, entre altres, en el projecte afavorit per l'Organització d'Estats Iberoamericans (OEI) per a la creació de l'Observatori Iberoamericà de la Cultura (OIBC); en l'Avaluació de la Cooperació Cultural Espanyola sota la demanda de l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID); en el projecte d'elaboració del Sistema d'Indicadors Culturals Locals de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) o en el disseny d'un sistema d'informació per a la gestió de l'Institut Cervantes.

Membres de MC2 també han participat en projectes vinculats a l'educació superior a través de projectes de la Unió Europea com el Projecte REFLEX, o el Projecte PROFLEX sobre el seguiment d'egressats a Amèrica Llatina. Entre els objectius perseguits pel grup d'investigació de MC2 poden citar-se els que es llisten en el següent apartat.
 

Grup d'Investigació en Opinió Pública i Eleccions - POpE

El grup d'investigació en Processos Electorals i Opinió Pública se centra en analitzar, estudiar i trobar solucions per a tots els problemes i qüestions relacionades amb els processos electorals i/o el mesurament i seguiment de l'opinió pública, aplicant les tècniques quantitatives més avançades.

Entre els seus principals camps d'investigació es troben (encara que no es limiten a ells) els següents: generació de prediccions electorals, inferència del comportament individual dels electors, anàlisis d'enquestes i sondejos, la proposta de noves aproximacions metodològiques per a millorar, reduint costos, la qualitat dels mètodes de mostreig, anàlisi semàntica d'opinions i monitoratge del sentiment en la xarxa, l'estudi de les conseqüències de la no-resposta i els biaixos introduïts durant tot el procés d'inferència, la solució als buits en les bases de dades, la integració d'informació local i global en l'obtenció de respostes multinivell, i el desenvolupament de teoria estadística i metodologia.

L'enfocament que s'aplica en el grup d'investigació en Processos Electorals i Opinió Pública és obert, no està limitat per cap aproximació metodològica concreta i fa ús extensiu de les fonts d'informació. Així, emprem tècniques frecuentistas i bayesianes, apliquem des de senzills models de regressió lineal fins a complexes aproximacions basades en xarxes neuronals, wavelets o models autobinomiales, utilitzem explícitament el component espacial i/o temporal de la informació, realitzem simulació via cadenes de Markov de Muntanya Carlo o directament per mètodes de Muntanya Carlo, i alimentem als nostres models amb dades d'enquestes, resultats electorals registrats, informacions periodístiques, opinions en la xarxa i/o estadístiques oficials.

Els membres del grup estan oberts a treballar amb altres grups i amb empreses i institucions i animen als analistes interessats a posar-se en contacte per a explorar les possibles vies de col·laboració.

Grup d'Investigació en Servei, Innovació, Valor - SIV

Generació de coneixement sobre la base que la innovació del servei crea valor i benestar per a clients, treballadors, empresaris i comunitat en general mitjançant la nova i/o millorada oferta, processos i models de servei. Tot això es configura a nivell d'estratègia, desenvolupament i execució del servei, sota una perspectiva sostenible, multidisciplinària, internacional i tecnològica, a nivell de relacions empresa-client (B2C), entre empreses (B2B) i client-client (C2C), tant en organitzacions públiques com privades, en línia i off-line.

El grup SIV es troba en contínua vigilància de les bretxes d'investigació existents en l'àmbit del servei i així mateix en sectors específics de serveis amb especial rellevància de l'Oci -Turisme, Cultura i Esport-, Salut i l'Educació, amb una filosofia de contínua transferència a empreses i institucions a nivell nacional i internacional.

La labor investigadora, del grup SIV ha sigut publicada en nombroses revistes acadèmiques, moltes internacionals (més de 90) i indexades en el JCR, per exemple: Journal of Business Research, Tourism Management, Higher Education, On line Information Review, Current Issues in Tourism, Journal of Travel & Tourism Marketing, Service Industries Journal, International Journal of Service Industry Management, European Journal of Marketing, Service Business. Quant a la difusió realitzada en fòrums acadèmics, cal assenyalar la presentació de més de 150 ponències en congressos internacionals entre els quals: European Marketing Academy, Global Innovation & Knowledge Academy, International Technology, Education and Development Conference, International Association of Public and Senar-profit Marketing, International Marketing Trends Conference, Advances in Tourism Marketing Conference.

Així mateix, el grup d'investigació ha liderat i participat en diversos projectes d'envergadura tant nacional, com a internacional. En aquest sentit, cal assenyalar el projecte ENPI Newcimed: New Cities Of The Mediterranean Siga Basin, finançat per la Comissió Europea; el projecte Configuració de les universitats com a centres d'educació al llarg de la vida del ciutadà mitjançant la gestió de relacions entre les seues stakeholders concedit pel Ministeri d'Educació i Ciència i el projecte Indicadors de Sostenibilitat per a destins desenvolupats, en desenvolupament i amb poblacions vulnerables finançant per l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament. Membres del grup d'investigació també han realitzat projectes destinats a la transferència de coneixement. Entre aquests projectes destaquen els afavorits per la Diputació de València, Avaluació de l'impacte de la marca València Terra i Mar en l'àmbit de l'esport; la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de València Informe sobre la situació de la innovació en el sector comercial minorista: gestió i generació de serveis al comprador i la Generalitat Valenciana Assessorament tècnic sobre fundacions i patrocini, entre altres.

Pel que respecta a la capacitat de formació doctoral del grup d'investigació, destaca la direcció de més de 10 tesis doctorals, diverses d'elles amb esment internacional, i valorades, totes elles, amb la qualificació Excel·lent cum laude. Així mateix, el grup compta amb una beneficiària beca FPU.

Els assoliments acadèmics obtinguts pels membres del grup al llarg de la seua trajectòria, han sigut distingits amb diversos premis, entre els quals cal assenyalar els següents:

  1. GIKA 2016 Award a la millor ponència en la categoria Young Researchers;
  2. Highly Commended Paper in the 2016 Emerald Literati Network Awards for Excellence;
  3. Emerald Literari Network 2010 Awards for Excellence, entre altres. L'anterior acredita la labor investigadora i de transferència de l'equip SIV i la seua actualització en tòpics de rellevància acadèmica i empresa. Subvenció grup AICO 2017,Conselleria d'Educació, Investigació,Cultura i Esport