L'activitat investigadora del grup es desenvolupa entorn de la formació de professors en diferents àrees de contingut escolar: ciències experimentals, matemàtica, llengua i llengua estrangera, literatura, educació física, educació musical... Això involucra, en diferents moments del temps, treballs d'avaluació sistemàtica del coneixement disciplinar dels futurs professors, del desenvolupament de les seues estratègies d'aprenentatge i d'ensenyament, del seu coneixement epistèmic, del seu pensament docent, i, per descomptat, del seu coneixement didàctic específic. Tot això hauria de conduir a una avaluació i millora del model de formació de professors actual, amb la finalitat d'actualitzar-lo i fer-ho més eficaç.
Investigacions associades amb la comprensió i desenvolupament de destreses i hàbits en alumnes de primària i secundària han de complementar les anteriors, atés que aquest coneixement constitueix la base necessària per a adaptar la formació de professors a les necessitats dels estudiants, i per a convertir la formació de professors en un coneixement acadèmic valgut, fiable i transferible, superant models artesanals basats en la tradició.
- Avaluar el coneixement disciplinar, el pensament docent i les estratègies didàctiques dels futurs professors en diferents àrees escolars.
- Optimitzar l'actual model de formació de professors per a fer-ho més eficaç i dotar-lo de major coherència i validesa sobre bases científiques.
- Analitzar els factors que incideixen en la comprensió de les disciplines escolars per part d'estudiants de diferents nivells.
- Analitzar els factors que incideixen en el desenvolupament d'hàbits i d'estratègies cognitives i metacognitives d'aprenentatge acadèmic.
- Desenvolupar, validar i implementar instruments que afavorisquen un aprenentatge efectiu de les disciplines escolars, útils per als professors.
Formació de professors en coneixement didàctic del contingut en diferents àrees escolars: anàlisi didàctica i acció didàctica.
Campus de Tarongers
Av. dels Tarongers, 4
46021 València (València)