Logo de la Universitat de València Logo Grup d'Investigació en Pedagogies Culturals - CREARI Logo del portal

Nous entorns d’aprenentatge per a les arts i la cultura

  • 24 de novembre de 2016

Volem generar un espai de reflexió sense perdre de vista l'esperit col·laboratiu i la implicació presencial dels assistents.

Cartel "nous entorns d'aprenentatge per a les arts i la cultura"

 

CREARI Grup de Recerca en Pedagogies Culturals (GIUV2013-103) de la Universitat de València, juntament amb l'Institut de Creativitat i Innovacions Educatives de la Universitat de València promouen aquestes Jornades que consoliden els treballs realitzats per la Universitat de València en els darrers anys.

Ens anima l'interès per renovar els entorns educatius més enllà de les aules dels centres, plantejant la possibilitat de generar espais propicis a l'acció educativa tant a les geografies transitables com als entorns virtuals. Volem generar un espai de reflexió sense perdre de vista l'esperit col·laboratiu i la implicació presencial dels assistents. Participen rellevants investigadors universitaris de diferents països, responsables institucionals, docents, i aquelles persones que tant des de la perspectiva educativa com des de la universitat estan interessades a analitzar la situació actual dels entorns educatius, per revisar el que s'ha realitzat fins ara en aquesta matèria, i sobre tot gestionar propostes de futur.

L'èxit d'anteriors convocatòries Organitzades per l'Institut de Creativitat i Innovacions Educatives, juntament amb el Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal, avalen aquesta nova trobada acadèmica.

PROGRAMA

Dijous 24 de novembre de 2016

Acto inaugural con Jesús Alcolea (Decano de la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación), Francesc Jesús Hernández Dobón (Director del ICIE), Ricard Huerta (Direcció de las Jornadas)

Primera mesa de ponents: El museo es una escuela

  • Maribel Doménech (Universidad Politécnica de Valencia) Entornos urbanos de resistencia: derivas artísticas de la lucha en el Cabanyal
  • Maria Fátima Lambert (Universidade Politécnica de Oporto) Imaginar encrucijadas educativas entre cultura, arte y sensibilidad
  • Juana María Sancho Gil (Universidad de Barcelona) Intercambios pedagógicos: repensar lo adquirido para construir experiencias.
  • Modera: Paula Jardón (Universidad de Valencia)

Primera Sessió de comunicacions. Relatores: Ricard Ramon (UV) y María José Gómez Aguilella.

Talleres participativos coordinados por el Centro de Didáctica del Patrimonio ICIE y AVALEM Asociación Valenciana de Educadores de Museos.

Segunda mesa de ponents: Arquitecturas impropias

  • Maria Margarita Segarra Lagunas (Università Roma Tre) La ciudad histórica, depósito de memorias y materia de enseñanza y aprendizaje.
  • Raúl Abeledo (Universidad de Valencia) Entornos culturales para las artes y potencial económico.
  • Fernando Hernández (Universidad de Barcelona) Entornos educativos propiciados por el Do it Yourself
  • Modera: Amparo Alonso (Universidad de Valencia)

Presentació del número 7 de EARI Educación Artística Revista de Investigación
Isa Tort (Directora de la Cátedra UNESCO Patrimonio y Cultura - UPV).


Visita exposició 100 años de Mobiliario Escolar, en el hall de la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Universitat de València.


Divendres 25 de novembre de 2016

Tercera mesa de ponents: Lo visual como entorno

  • Imanol Aguirre (Universidad Pública de Navarra)
  • Prácticas de aprendizaje entre jóvenes productoras de cultura visual
  • João Paulo Queiroz (Universidad de Lisboa)
  • El reto de la educación artística en el contexto de la exigencia política de efectividad
  • Carlos Escaño (Universidad de Sevilla)
  • Entornos para impulsar los escenarios audiovisuales desde la temática social
  • Modera: Paloma Rueda (Universidad de Valencia)

Segunda Sessió de comunicacions.

Tallers participatius coordinatss per AVPD Associació Valenciana de Professorat de Dibuix.

Quarta mesa de ponents: Entornos creativos con tinte social

  • Joaquín Paredes Labra (Universidad Autónoma de Madrid)
  • Entornos tecnológicos para una relación pedagógica crítica
  • Estitxu Aberasturi (EHU-UPV Universidad de País Vasco)
  • ARTikertuz: un espacio para compartir conversaciones sobre educación y artes visuales en diversos entornos
  • Germán Navarro Espinach (Universidad de Zaragoza)
  • Valencia en la Ruta de la Seda: entornos sofisticados para aprender
  • Modera: María Vidagañ (Universidad de Zaragoza)

Organitza: CREARI Grup de Recerca en Pedagogies Culturals (GIUV2013-103)
Institut de Creativitat i Innovacions Educatives

Col·labora:

  • Generalitat Valenciana. Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.
  • Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València
  • Àrea de Plàstica del Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la Universitat de València
  • Cefire de Torrent
  • Cátedra Unesco Universitat Politècnica de València
  • AVALEM Associació Valenciana d’Educadors de Museus
  • AVPD Associació Valenciana de Professorat de Dibuix
  • Federico Giner. Mobiliari escolar.

Direcció
Ricard Huerta

Comité Científic

  • Imanol Aguirre Arriaga (Universidad Pública de Navarra)
  • Juan Carlos Arañó (Universidad de Sevilla)
  • Ramón Cabrera Salort (Instituto Superior de Arte, La Habana, Cuba)
  • Belidson Dias (Universiddad de Brasilia, Brasil)
  • Colette Dufresne Taché (Université de Montréal, Canada)
  • Didier Éribon (Université d’Amiens – Jules Verne, Francia)
  • Luis Hernán Errázuriz (Pontificia Universidad Católica, Chile)
  • Marian López Fernández Cao (Universidad Complutense de Madrid)
  • Ricardo Marín Viadel (Universidad de Granada)
  • Fernando Miranda Somma (Universidad de la República, Uruguay)
  • René Rickenmann (Universidad de Grenoble, Suiza)
  • Verónica Sekules (University of West Anglia, Reino Unido)
  • Roser Juanola Terradellas (Universitat de Girona)
  • Apolline Torregrosa (Université René Descartes – Sorbonne VIII)

Comité Organitzador

  • Estíbaliz Aberasturi (EHU-Universidad del País Vasco)
  • Vicente Alfonso Benlliure (Universitat de València)
  • Amparo Alonso Sanz (Universitat de València)
  • María Dolores Arcoba Alpuente (Universitat de València)
  • Agustín Dela Herrán (Universidad Autónoma de Madrid)
  • Ricardo Domínguez Ruiz (Universitat de València)
  • José Antonio Espino Suar (Universitat de València)
  • Xavier Giró Gràcia (Universitat de Barcelona)
  • María José Gómez Aguilella (Universitat de València)
  • Jesús Hernandis Martínez (Universitat de València)
  • Paula Jardón Giner (Universitat de València)
  • Yolanda Lifante Gil (Universitat de València)
  • Alejandro Macharowski (ESAT València)
  • Lucía Marrades Puig (Universitat de València)
  • David Mascarell Palau (Universitat de València)
  • Vicente Monleón (Universitat de València)
  • Joaquín Paredes Labra (Universidad Autónoma de Madrid)
  • Ricard Ramon Camps (Universitat de València)
  • Marc Ribera Giner (Museu del Taulell d’Onda)
  • Paloma Rueda Gascó (Universitat de València)
  • Aida Sánchez de Serdio (MNCARS Madrid)
  • Oscar Serrano (Universitat de València)
  • María Dolores Soto González (Florida Universitaria)
  • Ester Ventura Chalmeta (Universitat de València)
  • Gabriela Vera (Cefire Torrent)
  • Maria Vidagañ Murgui (Universitat de València)