
Non-exhaustive list of the publications of the GIEL group in 2017:
García Folgado, María José (2017). Poster as a discursive genre. Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, 73, 34-37. https://www.grao.com/ca/producte/el-poster-com-a-genere-discursiu
García Folgado, María José (2017). Poster as a discursive genre, Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 76, 34-37. https://www.grao.com/ca/producte/el-poster-como-genero-discursivo
García Folgado, María José (2017). Syntax teaching in the grammar of René Bastianini, Bulletin of Hispanic studies, 94, 6, 557-574.
García-Pastor, María Dolores (2017). Learners’ identities at stake: Digital identity texts in the EFL classroom. Language Value, 9(1), 36-61. ISSN 1989-7103
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2017). ITC and academic writing in project work. Articles de Didàctica de la Llengua i la literatura (73). ISSN: 20144636
Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2017). ITC and academic writing in project work. Textos. Didáctica de la lengua y la literatura (76). ISSN: 20144776
Martín Marchante, Beatriz (2017). Comparability of Oxford University Press EFL proficiency tests: OOPT and OQPT. Studies of Applied Linguistics II. Hanna Skorczynska, María Luisa Carrió, Milagros del Saz, Inmaculada Tamarit (eds.) 8, pp. 85-95. València: Universitat Politècnica de València. ISSBN 9788490486160.
Martín Marchante, Beatriz (2017). Innovation and pragmatism in English tests as a second language. INRED. Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en red. DOI: https://riunet.upv.es/handle/10251/106191
Reig Gascón, Aina (2017). Didactic translation, subtitles and ITC: projects in collaboration in the room of L2. Lenguaje y Textos, 46, 115-124. DOI: https://doi.org/10.4995/lyt.2017.7440
Reig Gascón, Aina (2017). Writing and perspective: use of different sources when writing about historical events. Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, 73, 28-33. ISSN 1133-9845. https://www.grao.com/ca/producte/escriptura-i-perspectiva.
Rodríguez Gonzalo, Carmen; García-Pastor, María Dolores (2017) (coord.). Grammar and teaching of languages. Cauce, 40, 5-110. Available in: https://sites.google.com/view/caucejournal/home
Manresa Potrony, Mireia; Rodríguez Gonzalo, Carmen (2017) (coord.). Work projects in the class of language and literature. Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, 75, 4-7. https://www.grao.com/ca/producte/projectes-de-treball-a-la-classe-de-llengua-i-literatura-28293
Manresa Potrony, Mireia; Rodríguez Gonzalo, Carmen (2017) (coord.). Work projects in the class of language and literature. Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 78, 4-7. https://www.grao.com/ca/producte/proyectos-de-trabajo-en-la-clase-de-lengua-y-literatura-28350
Bombini, Gustavo; Manresa Potrony, Mireia; Rodríguez Gonzalo, Carmen (2017) (coord.). Academic writing in secondary school. Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, 73, 4-6. https://www.grao.com/ca/producte/escriptures-academiques-a-secundaria
Bombini, Gustavo; Manresa Potrony, Mireia; Rodríguez Gonzalo, Carmen (2017) (coord.). Academic writing in secondary school. Didactic texts of language and literature, 76, 4-6. https://www.grao.com/es/producto/escrituras-academicas-en-secundaria
Rodríguez Gonzalo, Carmen; Vilà i Santasusana, Montserrat (2017). Look into grammar in classes. Articles: Didactic journal of language and literature, 72, 4-6. https://www.grao.com/ca/producte/indagar-sobre-gramatica-a-les-aules
Rodríguez Gonzalo, Carmen; Vilà i Santasusana, Montserrat (2017). Look into grammar in classes. Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 75, 4-6. https://www.grao.com/es/producto/indagar-sobre-gramatica-en-las-aulas
Rodríguez Gonzalo, Carmen; Zayas, Felipe (2017). The relationship between grammar knowledge and learning discursive practices. Adjective as an example. Caplletra: revista internacional de filologia, ISSN 0214-8188, Nº. 63, 2017, págs. 245-277. https://ojs.uv.es/index.php/caplletra/article/view/10401
Santolària, Alícia (2017). Data sheet. 2nd Cycle of Preschool Education. In Santolària, A.; Ribera, P.: Escriure amb seqüències didàctiques. Materials docents. Recovered from http://roderic.uv.es/handle/10550/58974, pages 7-35, chapter 1
Santolària, Alícia (2017). Data sheet. 2nd Cycle of Primary Education. In Santolària, A.; Ribera, P.: Escriure amb seqüències didàctiques. Materials docents. Recovered from http://roderic.uv.es/handle/10550/58974, pages 36-84, chapter 2.
Santolària, Alícia (2017). Conectores y secuencias didácticas en primer ciclo de educación primaria. Cauce 40, 29-35. Recovered from: https://sites.google.com/view/revistacauce/último-número
Soler Pardo, Betlem (2017). La traducción audiovisual en la enseñanza de una LE: la subtitulación como herramienta metodológica para la adquisición de léxico. Revista Tejuelo, nº 26, pp.163-192. Doi: 10.17398/1988-8430.26.163
Soler Pardo, Betlem (2017). Biography (English). 3rd cycle of Primary Education: Escriure amb seqüències didàctiques. Teaching materials in Escriure amb seqüències didàctiques. Materials docents. Recovered from http://roderic.uv.es/handle/10550/58974, pp.125-161.
Soler Pardo, Betlem (2017). ‘It’s the wild-west, motherfucker’ o ‘Es el lejano oeste, guapa’. Different perspectives in the translation for the dubbing of Quentin Tarantino films in Juan José Martínez Sierra (2017) Fotografía de la investigación doctoral en traducción audiovisual. Madrid: Bohodón Ediciones.
Soler Pardo, Betlem (2017). Writing a biography in English with students of Primary School Education, in Santolària, A.; Ribera, P. (eds.). Escrivim. Seqüències didàctiques per a l’escola. Picanya: Edicions del Bullent. pp. 46-51.
Torralba, Gloria (2017). La subtitulación como herramienta para la adquisición de léxico en lengua extranjera, dins Fotografía de la investigación doctoral en traducción audiovisual, 2., (coord. Martínez Sierra, J.J.). Bohodon Ediciones, pp. 357-373.