La importància dels conjunts de dades en dades obertes enllaçades (LOD) per a la informació sobre trànsit va més enllà de la mera inclusió de dades obertes de trànsit. Incorpora enllaços a altres conjunts de dades temàtiques rellevants disponibles en la web. Això permet realitzar consultes federades a través de diferents plataformes de dades de diversos països i sectors, com el transport, geoespacial, mediambiental, meteorològic, etc. Les empreses, els investigadors, els operadors nacionals, els administradors i els ciutadans en general poden beneficiar-se de disposar de dades obertes sobre trànsit dinàmic connectades a conjunts de dades heterogènies de tots els estats membres. Aquest article se centra en el desenvolupament d'un model semàntic que millora el servici bàsic per a accedir a dades obertes de trànsit a través d'un Sistema d'Informació de Trànsit millorat amb LOD en alineació amb la Directiva ITS (2010/40/EU). L'objectiu no es limita a la mera visualització o descàrrega de dades, sinó també a millorar l'extracció d'informació significativa i habilitar altres tipus de servicis que només poden aconseguir-se mitjançant LOD. En estructurar la informació utilitzant el format RDF pensat per a màquines i emprar SPARQL per a les consultes, LOD permet un accés complet i unificat a tots els conjunts de dades. Tenint en compte que la norma europea DATEX II es fa servir àmpliament en molts àmbits i servicis prioritaris esmentats en la Directiva STI, LOD DATEX II es va desenvolupar com a enfocament complementari de DATEX II XML. Això facilita l'accessibilitat i comprensibilitat de les dades i servicis de trànsit europeus. Com a part d'aquest desenvolupament, es va crear un model ontològic denominat dtx_srti, basat en l'Ontologia DATEX II, per a donar suport a aquests esforços.