Logo de la Universitat de València Logo Transicions educatives, resistències, relacions de génere, exclusions i salut (TERRES) Logo del portal

Línies d'investigació

  • Processos de distribució i construcció de coneixement legítim. Estudi de la pràctica pedagògica a partir de la Teoria de Basil Bernstein. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Pedagogia crítica y post crítica.
  • Identitat pedagògica en transició. Anàlisi de la producció de la identitat pedagògica en contextos específics de transició educativa i professional des d'una perspectiva de Justícia Social. Construcció de posicionament social de la joventut en els processos institucionals de transició. Anàlisi de Polítiques Educatives des d'una perspectiva crítica: modernització conservadora.
  • Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials. Estudi dels efectes del biopoder aplicat a l'anàlisi dels cossos, gèneres i sexualitats. Construcció social de la salut i la malaltia.
  • Infància i gènere. Anàlisi del paper de les pràctiques, mètodes i tècniques a l'àmbit de la intervenció social, en la producció d'identitats i sexualitats.
  • Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió coeducativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpelació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
  • Noves precarietats en les societats del coneixement. Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement i que impliquen especialment a persones amb titulació superior. Fenòmens: l'activació emprenedora, noves formes de precarietat vital i el paper de les institucions d'ensenyament superior
  • Pobresa, guetització, minoríes ètniques. Relacions pedagògiques en contextos d'exclusió social i educativa (pobresa, guetització, minoríes ètniques). Anàlisi de les polítiques de lluita contra el fracàs i abandonament escolar prematur. Justicia curricular i equitat educativa. Infància i RECE.