UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

En el marc de la creació i desenvolupament d'un Espai Europeu d'Educació Superior, avalat per la signatura de la Declaració de Bolonya, es planteja el CRÈDIT EUROPEU DE TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS (ECTS o European Credit Transfer System) com a punt de referència per a la col·laboració entre universitats europees. 

L'adopció del sistema de crèdits ECTS va implicar una reorganització conceptual dels sistemes educatius per a adaptar-se als nous models de formació centrats en el treball i aprenentatge dels estudiants.

Els elements bàsics del sistema són: 

  • La utilització de 60 crèdits ECTS per curs acadèmic on aquests crèdits representen el volum de treball efectiu de l'estudiant mesurant el rendiment obtingut mitjançant qualificacions comparables (ECTS grades). 
  • La producció de documents d'informació sobre els programes d'estudis i els resultats dels estudiants en format normalitzat (Guies Docents o Information Package) i Certificats Acadèmics (Transcript of rècords).
  • Fins al moment el crèdit des de la Llei de Reforma Universitària (LRU), feia fonamentalment referència al treball del professor en classe, és a dir, hores de classe presencial associant-lo a les seues retribucions i dedicació docent. 
  • La consideració de CRÈDIT EUROPEU fa referència al treball de l'estudiantat, en la seua relació amb l'aprenentatge i la consecució d'uns objectius definits. Es pot definir el nou crèdit com:
    • La unitat de valoració de l'activitat acadèmica, en la qual s'integren els ensenyaments teòrics i pràctics, altres activitats acadèmiques dirigides i el volum de treball que l'estudiant ha de realitzar per a superar cadascuna de les assignatures i aconseguir els objectius educatius amb les seues corresponents competències i destreses.