El model híbrid es refereix a la docència simultània en entorn virtual i presencial. Aquesta modalitat requereix el disseny i facilitació d'activitats d'aprenentatge que siguen efectives simultàniament per a l'estudiantat en dos entorns d'aprenentatge diferents.
Recomanacions:
- Planificar cada sessió. Pot ser d'interés dissenyar les sessions de manera que l'atenció a l'activitat de l'estudiantat en línia i presencial es realitze separadament.
- Controlar els temps: la interacció amb l'estudiantat en línia pot requerir més temps, sobretot si es realitzen activitats en grup.
- Comptar amb l'ajuda d'una persona per a monitorar el xat.
- Facilitar debat de tot el grup.
- Realitzar activitats curtes de final de classe que permeten revisar el resultat de l'aprenentatge de la sessió.
- Practicar. Es troben disponibles diferents guies de suport així com cursos de formació.
Pot entendre's també per model híbrid la modalitat d'impartir les classes amb major contingut teòric de forma no presencial i les sessions pràctiques de manera presencial.