UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

El model híbrid es refereix a la docència simultània en entorn virtual i presencial. Aquesta modalitat requereix el disseny i facilitació d'activitats d'aprenentatge que siguen efectives simultàniament per a l'estudiantat en dos entorns d'aprenentatge diferents.
Recomanacions:

  • Planificar cada sessió. Pot ser d'interés dissenyar les sessions de manera que l'atenció a l'activitat de l'estudiantat en línia i presencial es realitze separadament.
  • Controlar els temps: la interacció amb l'estudiantat  en línia pot requerir més temps, sobretot  si es realitzen activitats en grup.
  • Comptar amb l'ajuda d'una persona per a monitorar el xat.
  • Facilitar debat de tot el grup.
  • Realitzar activitats curtes de final de classe que permeten revisar el resultat de l'aprenentatge de la sessió.
  • Practicar. Es troben disponibles diferents guies de suport així com cursos de formació.

Pot entendre's també per model híbrid la modalitat d'impartir les classes amb major contingut teòric de forma no presencial i les sessions pràctiques de manera presencial.

Recursos