
- Recursos TAC/TIC
- Activitats per incorporar la sostenibilitat
- Activitats per incorporar l'ètica
- Activitats per incorporar i afavorir la inclusió
Accions per a fomentar la igualtat de gènere i la diversitat. Incorporació d'entitats no lucratives (associacions, fundacions i ONG's) en les didàctiques d'innovació docent. Ús de les TIC com a facilitador de l'aprenentatge. Recurs didàctic.
El grup d'innovació registrat “GCID23_2590472- Innovar en diversitats a través del Grup d’*Acompanyament Lingüístic (INNODIV-Grupal)”, des del curs 2017-2018 duu a terme el Projecte d'Innovació “Innovar per a la
interculturalitat a l'aula d'Educació Superior”, el qual ha tingut diverses denominacions, però mantenint sempre el mateix enfocament intercultural i inclusiu, i cada any proposant objectius relacionats. L'actual projecte se centra en reconéixer per a, en un segon pas, donar visibilitat a les diversitats” de l'alumnat present a les nostres aules d'Educació
Superior, i en col·laboració amb el professorat universitari com d'altres nivells educatius (Primària, i FP), i entitats socials (Federació Unió Africana) a través de la utilització i intercanvi d'experiències amb metodologies actives i participatives que es basen en les TIC’s i recursos digitals.
Al llarg d'estos anys un aspecte crucial i necessari en el projecte i que sorgix de la necessitat d'atendre a les aules, és el de la diversitat i en particular l'etnicocultural presente cada dia més en la realitat de la pròpia aula, on el concepte integrador d'una ciutadania intercultural comença a sorgir. Estes idees estan d'acord amb les competències clau que l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) incentiva i pretén que es desenvolupen (CEDEFOP, 2009; Comissió Europea, 2017). En particular, de les huit competències clau que s'indiquen, la competència
“comunicació en altres idiomes” i les “competències socials i cíviques”, en les quals emmarquem la participació activa dels diferents agents educatius se sosté el marc d'este projecte, on a través de la ‘creació de recursos’, la
‘Internacionalització a casa’ i l'ús de ‘metodologies actives i innovadores’ es pretenen desenvolupar projectes que incentiven la concreció i participació comunitària (Rodrigues, 2022) per a transferir les diferents pràctiques innovadores entre universitat i societat, i societat i universitat.
Els objectius i accions del projecte s'emmarquen dins de la següent línia principal:
1. Metodologies actives per a afavorir l'aprenentatge profund de l'alumnat.
L'objectiu general és implementar metodologies actives a l'aula d'educació superior (i.e., aprenentatge cooperatiu,
aprenentatge basat en problemes, experiències d'aprenentatge-servici, aprenentatge basat en projectes) per a afavorir
el desenvolupament de competències generals com a pensament crític, competència reconeixement i respecte a la diversitat
i foment de la interculturalitat, capacitat de resolució de problemes i presa de decisions, entre altres.
Com a línies d'innovació complementàries s'han triat:
1.1. Incorporació d'entitats no lucratives (associacions, fundacions i ONG) en les didàctiques
d'innovació docent.
1.2. Accions per a fomentar la igualtat de gènere i la igualtat en la diversitat.
1.3. Ús de les TIC com a facilitadores de l'aprenentatge i com a recurs didàctic
400 €
Grado en Educación Social
Grado en Filosofía
Grado en Logopedia
Grado en Derecho
Grado en Criminología
Grau en Filología Clásica
Grado en Maestro/a en Educación Infantil en Ontinyent
Grado en Maestro/a en Educación Infantil
Grado en Lenguas Modernas y sus Literaturas
Grado en Psicología
Grado en Óptica y Optometría
Máster Universitario en Psicopedagogia
Máster Universitario en Política, Gestión y Dirección de Organizaciones Educativas
Máster Universitario en Educación Especial
1. EDUCACIÓN SOCIAL:
33488-Métodos de Recogida de información en educación, 33465-Pedagogía social, 33490-Evaluación de Programas e Instituciones Socioeducativas, 33463-Organización y dirección de instituciones socioeducativas, 33472-Educación Social Comparada; 33478- Política de la Educación Social. 33461 - Antropología de la Educación. 33451-Didáctica y organización educativa.
2. PEDAGOGÍA: 33703-Antropología de la educación, 33737-Política y legislación educativa, 33732-Medición Educativa.
3. FILOSOFÍA: 33269-Corrientes actuales de la Filosofía II, 33249-Introducción a la Ética, 33263-Filosofía Moral y Éticas Aplicadas II, 33256-Incorporación a los Estudios de Filosofía, 33280-Metafísica I, 33279-Filosofía del lenguaje II, 33284-Epistemologías alternativas y radicales, 33275-Filosofía Política y Social II, 33264-Historia de la Filosofía Antigua I. 4. DERECHO: 35217 Derecho Internacional Público.
5. CRIMINOLOGÍA: 35058 Psicología criminal, 35060 Prevención y tratamiento de la delincuencia.
6. ÓPTICA y OPTOMETRÍA: 34291 - Psicología. Atención al paciente.
7. ESTUDIOS HISPÁNICOS: LENGUA ESPAÑOLA Y SUS LITERATURAS: 35660 Norma y uso correcto del español:
8. MAESTRO/MAESTRA EN EDUCACIÓN INFANTIL Y PRIMARIA: 33601 Didáctica general. 33610 - Organización del Espacio Escolar, Materiales y Habilidades Docentes - Grado en Maestro/a en Educación Infantil. 33600 - Necesidades Educativas Especiales.
9. MÁSTER EN PSICOPEDAGOGÍA: 44459-Orientación e inserción profesional en el ámbito social y laboral
10. MÁSTER EN EDUCACIÓN ESPECIAL: 44499-Investigación en educación especial, 44527-Integración sociolaboral. 44506-Discapacidad intelectual.
11. MÁSTER EN PROFESOR/A DE EDUCACIÓN SECUNDARIA: 40509-Aprendizaje y enseñanza de la filosofía, 40494-Procesos y contextos educativos.
S'han anat incorporant al projecte d'innovació com a participants alumnat de
grau, de màster i de doctorat
- CARMONA RODRIGUEZ, CARMEN
- PDI-Titular d'Universitat
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
- HERNAIZ AGREDA, NEREA
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- ALEMANY JORDAN, MARIA TERESA
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- HERNAIZ AGREDA, NEREA
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- DONATO -, DONATELLA
- PDI-Ajudant Doctor/A
- GIMENEZ URRACO, ELENA
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Responsables de Gestio Academica
- Coordinador/a Titulacio de Grau
- GARCIA DEFEZ, MARIA SANDRA
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- VICENTE LLAVATA, SANTIAGO
- PDI-Titular d'Universitat
- Cap de Seccio-Servei
- Cap d'Iniciatives d' Unisocietat
- HABA OSCA, JULIA
- PDI-Titular d'Universitat
- PUJANTE GONZALEZ, DOMINGO
- PDI-Titular d'Universitat
- Cap de Seccio-Servei
- Cap d'Iniciatives Resp d'Aula d'Arts Esceniques
- VIDAL MOLLON, JOSE
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- ALIAGA ABAD, FRANCISCO MIGUEL
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- DOMINGUEZ CASTILLO, MARIA PILAR
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- GALVIS DOMENECH, MARIA JOSE
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- CORTIJO RUIZ, GEMMA
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- CUBO UGARTE, OSCAR
- PDI-Titular d'Universitat
- Secretari/a de Facultat/Secretari/a Ets
- ADALID DONAT, MAR
- PDI-Associat/Da Universitari/A
VAZIRANI MANGNANI SIMRAN Universidad Católica de Valencia, SHUALI TRACHTENBERG TAMAR Universidad Católica de Valencia,
SIMÓ SÁNCHEZ MARTA Universitat de Barcelona,
ANEAS ÁLVAREZ MARÍA ASUNCIÓN Universitat de Barcelona,
WANKE MICHAL Universidad de Opole, Polonia,
MUÑOZ RODRÍGUEZ Departamento MIDE,
DARLLYN ISMEY Departamento MIDE,
BELL JULIAN Doctorado,
ARQUIMEDES SEBASTIAN Doctorado,
BERNET MARÍA CEIP Joan Fuster,
CATALÁ TERESA CEIP Joan Fuster,
LLOSA NAVARRETE JOAQUÍN CEIP Joan Fuster,
PACHÉS GARCÍA ALFREDO CIPFP Misericordia,
PULIDO CEBRIÁN SANDRA CIPFP Misericordia,
GARCÍA RODRÍGUEZ SERGIO CIPFP Misericordia,
THIOUNE MBAYE Educación Social