
Les empreses familiars valencianes es troben entre les de major activitat exportadora. No obstant això, es troben per davall de la mitjana quant a inversió en filials estrangeres. La internacionalització mitjançant modalitats de major compromís comporta majors riscos, però també proporciona major control sobre les operacions i obri la porta a possibilitats de desenvolupament i d'accés a coneixement i recursos de gran valor estratègic.
L'objectiu del desdejuni que, tindrà lloc el proper dia 16 d´abril en el SH Valencia Palace, és traslladar l'experiència d'empreses familiars que s'han internacionalitzat amb maneres d'expansió que van més enllà de l'exportació, invertint en instal·lacions comercials o productives en altres països. Les dades de l'Observatori GECE mostren que aquesta estratègia està associada a millors nivells de competitivitat de les empreses.
Pretenem abordar com s'enfronten les empreses familiars a la decisió d'invertir en l'exterior, l'elecció de la manera d'entrada (inversió 100% pròpia, joint ventures, adquisicions, etc.), i conéixer les pràctiques de gestió i relació amb les filials, així com l'impacte que tot això té sobre el context de la família propietària (p. ex. obertura o desenvolupament de sistemes de govern, aparició de noves oportunitats de desenvolupament personal o professional, impacte en la capacitat d'atracció de talent, professionalització de l'empresa, etc.).