
Sota el títol “Crowdfunding i crowdlending entre finançament i màrqueting: els casos d'Acero watch i Perinet winety”, la professora Esther Calderon-Monge va oferir una xarrada als alumnes de la Universitat de València.
El 5 d'octubre de 2022, Esther Calderon-Monge, Professora Titular de Comercialització i Investigació de Mercats en la Universitat de Burgos, va impartir una conferència a alumnes de la Universitat de València sobre el crowfunding i el crowdlending a través de dos casos reals: un d'ells sobre una iniciativa d'emprenedoria, l'empresa Acero Watch, i l'altre sobre una empresa ja consolidada en el mercat, Perinet Winery.
A través d'aquests dos casos, la professora Calderón va mostrar com el crowdfunding i el crowdlending poden ser emprats en un mateix projecte com és el cas d'Acero Watch i, a més, en diferents etapes del cicle de vida d'una empresa com es reflecteix en Acero Watch i Perinet Winery. També va ressaltar la importància de triar adequadament la plataforma i el tipus de préstec. Concretament aquestes empreses van triar plataformes alineades a la temàtica de cadascun dels projectes: Kickstarter (Acero Watch) i Ecrowd! (Perinet Winery). El tipus de préstec en el cas d'emprenedoria, un préstec garantit, va portar a Acer Watch a triar per al seu crowdlending la plataforma MyTriple A.
Finalment, la professora Calderón va explicar a través dels casos reals emprats que el crwodfunding pot ser emprat per un emprenedor com a font de finançament alternatiu i una eina de màrqueting per a validar la idea pel mercat. De la mateixa manera, el crowdlending també va servir per a l'empresa Perinet Winery una font de finançament alternatiu i una eina de màrqueting en transmetre amb el projecte una imatge positiva de l'empresa ja que el projecte que finançava estava relacionat amb la sostenibilitat.
La conferència va suscitar interés entre els alumnes que es va manifestar en diferents preguntes a la ponent sent moltes d'elles sobre el micromecenatge esportiu.