UVCulturaUV Logo del portal

El cicle 'Biodiversitat i sostenibilitat', organitzat per l'Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero, tindrà lloc aquest mes de novembre

 

L'Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero (centre mixt del CSIC i la Universitat de València), amb seu al Palau de Cerveró, presenta el cicle cinematogràfic Biodiversitat i sostenibilitat. El cicle començarà dijous que ve 7 de novembre amb la projecció de la pel·lícula Tierra prometida (Promised Land, Gus Van Sant, EUA, 2012). El dijous 14 es podrà veure el film Los últimos días del Edén (Medicine Man, John McTiernan, EUA, 1992). El següent dijous es projectarà Dersu Uzala (Akira Kurosawa, URSS, 1975). I l'últim dia, el dijous 28 de novembre, es tancarà el cicle amb la pel·lícula Naves misteriosas (Silent Running, Douglas Trumbull, EUA, 1972).

Les projeccions, que tindran lloc els dies indicats a les 18 h. a la sala de conferències del Palau de Cerveró, seran en versió original amb subtítols en castellà. Cada sessió comptarà amb una presentació prèvia a càrrec d'un científic expert en la matèria. Així mateix, amb posterioritat a la projecció, s'obrirà un col·loqui en el qual podrà participar el públic assistent. El cicle abordarà, des de diversos punts de vista, la importància de la biodiversitat a la Terra i l'impacte que l'activitat humana té sobre ella. Múltiples són les causes que contribueixen a la destrucció d'ecosistemes de gran interès, exemples tals com l'extracció de recursos o la contaminació atmosfèrica que es tractaran durant el cicle. Així mateix, la caça, la introducció d'espècies exòtiques i altres actuacions han provocat l'extinció d'un bon nombre d'espècies.

En la primera sessió es projectarà Tierra prometida. Steve Butler (Matt Damon), un executiu d'una gran empresa, arriba a un poble amb una companya de treball (Frances McDormand), per a comprar els drets de perforació als propietaris de les terres, quasi tots ramaders. En aquesta població, assolada per la crisi econòmica dels últims anys, Steve intentarà convèncer a la gent dels beneficis de perforar les seues terres, però també tindrà ocasió de reconsiderar el que ha sigut la seua vida fins a aqueix moment.

En la sessió del dijous 14 de novembre es presenta la pel·lícula Los últimos días del Edén que es desenvolupa en el més profund de la selva tropical de l'Amazones, allí el veterà investigador Robert Campbell (Sean Connery) viu i treballa tractant de trobar un remei contra el càncer. Després de demanar ajuda a l'empresa farmacèutica per a la qual treballa, li envien com a col·laboradora a la investigadora Rae Crane.

La tercera sessió del cicle és el torn de Akira Kurosawa i la pel·lícula Dersu Uzala. En ella el capità Vladimir Arseniev i el seu destacament han de realitzar unes prospeccions geològiques als boscos siberians. La immensitat del territori i la duresa del clima fan que s'extravie. Condemnat a vagar per una terra salvatge, Vladimir coneix a Dersu Uzala, un caçador nòmada que coneix el territori com el palmell de la seua mà i sap com afrontar les inclemències del temps. Dersu ensenyarà a Vladimir a respectar la naturalesa i a conviure en plena harmonia amb ella, una lliçó que difícilment oblidarà la resta de la seua vida.

Finalment, el dijous 28 de novembre, el cicle es tanca amb el film Naves misteriosas. En una estació espacial, un científic (Bruce Dern) és el responsable de mantindre amb vida les últimes espècies botàniques de la Terra, però rep l'ordre de destruir-les.

 

Data 21 de novembre de 2013 de 18:00 a 20:30. Dijous.

 
 
Lloc de realització

Sala de conferències de l'institut (Palau de Cerveró. Plaça Cisneros, 4. València)

 
Organitza

IHMC López Piñero.

http://www.ihmc.uv-csic.es/

 
difusion.ihmc@uv.es

 
Més informació