UVCulturaUV Logo del portal

Gestión y Salvaguarda del Patrimonio Cultural en Emergencias

Una campana descolgada en el suelo

SOS Heritage. Espai Vives

SOS Heritage
Gestión y Salvaguarda del Patrimonio Cultural en Emergencias

El Congrés ‘SOS Heritage’ reunirà a experts en prevenció, gestió i salvaguarda de Patrimoni Cultural en contextos d'Emergència, procedents de l'àmbit local, nacional i internacional. 

En les sessions d'este congrés es considera el Patrimoni Cultural en la seua dimensió material i immaterial. Les sessions podran el focus en aspectes fonamentals que donen viabilitat i sostenibilitat en projectes patrimonials durant conflictes armats o catàstrofes naturals. En este sentit, algunes de les claus que seran analitzades són les aliances locals, nacionals i europees, que són crucials en estes conjuntures, així com la importància de dissenyar projectes centrats en les comunitats afectades, que contemplen la perspectiva de gènere, intergeneracional i educativa en etapes de reconstrucció, que, necessàriament, han de conduir al benestar individual i comunitari. 

Els programes en salvaguarda patrimonial i resiliència social que han sigut impulsats des de la Universitat de València amb motiu de la Dana 2024, en col·laboració amb nombroses entitats locals, nacionals i internacionals, tant públiques i privades, han representat un context d'aprenentatge en estos temps, que es presta a debat en el Congrés ‘SOS Heritage’, que espera concloure les dos jornades d'exposicions i debat amb un ‘Decàleg de Bones Pràctiques en prevenció, gestió i salvaguarda del Patrimoni Cultural en Emergències’.

Inscripción gratuita [+]

Programa [+]