Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Universitat de València

DESCRIPCIÓ: Programes de formació orientats a l´actualització dels coneixements científics en temes capdavanters de l´àrea de Biologia.

DoCiència pretén respondre a una doble inquietud: la dels professors que volen mantenir un contacte  proper amb la Universitat, i la dels investigadors que intenten apropar la ciència a la societat mitjançant la tasca que els professors fan a l´aula.

DoCiència consta de dues etapes de formació:

• Programa ACTUALITZA’T: Seminaris de revisió de temes d’interès acompanyats de l’experiència en primera persona de científics que  investiguen en aquest àmbit.
  • Programa ACTIVA’T: Realització d’experiments i activitats pràctiques amb materials i tècniques fàcilment traslladables als laboratoris i  aules dels instituts.

L’ objectiu és l’actualització i posada en pràctica continuada dels coneixements, que han d’estar vius, com la ciència que estudiem. Així, en aquesta 4a edició, DoCiència oferirà activitats en l´àrea de Biologia, que posteriorment es podran modificar o ampliar a uns altres camps en funció de la demanda i l´evolució dels avanços científics.

PARTICIPANTS: Professorat de secundària, preferentment dels departaments de ciències.

NOMBRE DE PLACES: 16.

ORGANITZACIÓ: SomDoCiència:

COORDINACIÓ:

• Mª José Lorente Carchano. Delegació per a la Incorporació a la Universitat.
  • Jose Pertusa Grau. Vicedegà de la Facultat de Ciències Biològiques.

CONTACTE: futura@uv.es  o telèfon 963983160 - informacio@dociencia.cat

A LA XARXA:

DATA DE REALITZACIÓ:

• Escola de Primavera: una sessió setmanal d'abril a maig de 2018.
    • Sessió 1: 20 d’abril de 2018 Assistint la Reproducció (ACTUALITZA´T)
    • Sessió 2: 27 d’abril de 2018  El món del Cervell (ACTUALITZA´T)
    • Sessió 3: 4 de maig de 2018 Càncer i òmiques (ACTUALITZA´T)
    • Sessió 4: 11 de maig de 2018 Què és això de la Bioinformàtica? (ACTIVA´T)
    • Sessió 5: 18 de maig de 2018 Càncer al teu ordinador (ACTIVA´T)

• Escola de Tardor: una sessió setmanal  d’octubre  a novembre de 2018.
    • Sessió 1: 19 d’octubre de 2018 Ciència a la cuina (ACTIVA´T)
    • Sessió 2: 26 d’octubre de 2018 Immunologia avui en dia (ACTUALITZA´T)
    • Sessió 3: 9 de novembre de 2018 Biotecnologia (ACTUALITZA´T)
    • Sessió 4: 16 de novembre de 2018 Fem un Laboratori Forense (ACTIVA´T)
    • Sessió 5: 23 de novembre de 2018 Recursoma (ACTIVA´T)​

DURADA: cada programa consta de 15 hores distribuïdes en 5 sessions de 3 hores. Amb un horari de vesprada de 16.00h a 19.00h.

L´idioma emprat per als materials serà l’anglés, castellà i valencià. La llengua vehicular del curs serà el valencià.