Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Universitat de València

DESCRIPCIÓ: Programes de formació orientats a l´actualització dels coneixements científics en temes capdavanters de l´àrea de Biologia.

DoCiència pretén respondre a una doble inquietud: la dels professors que volen mantenir un contacte  proper amb la Universitat, i la dels investigadors que intenten apropar la ciència a la societat mitjançant la tasca que els professors fan a l´aula.

Mitjançant unes jornades formatives, oferim la possibilitat de poder conèixer les últimes tècniques usades en el camp de la investigació, i actualitzar-vos en temes diversos com neurociència, càncer, virologia o reproducció assistida. També volem fer pràctiques junts compartint bancada i ordinador.

• ACTUALITZA’T: Seminaris de revisió de temes d’interès acompanyats de l’experiència en primera persona de científics que  investiguen en aquest àmbit.
  • ACTIVA’T: Realització d’experiments i activitats pràctiques amb materials i tècniques fàcilment traslladables als laboratoris i  aules dels instituts.

L’ objectiu és l’actualització i posada en pràctica continuada dels coneixements, que han d’estar vius, com la ciència que estudiem. Així, en aquesta 5a edició, DoCiència oferirà activitats en l´àrea de Biologia, que posteriorment es podran modificar o ampliar a uns altres camps en funció de la demanda i l´evolució dels avanços científics.

PARTICIPANTS: Professorat de secundària, preferentment dels departaments de ciències.

NOMBRE DE PLACES: 16.

ORGANITZACIÓ: SomDoCiència:

COORDINACIÓ:

• Mª José Lorente Carchano. Delegació per a la Incorporació a la Universitat.
  • Equip Deganal de la Facultat de Ciències Biològiques

CONTACTE: futura@uv.es  o telèfon 963983160 - informacio@dociencia.cat

A LA XARXA:

DATA DE REALITZACIÓ: del 8 al 12 de julio, de 9.30 a 14.30 hores

• Sessió 1: Temes d'actualitat en Biomedicina.
    • Seminaris i activitats sobre Neurociència, Immunologia, Virologia ... (ACTUALITZA´T)
  • Sessió 2: Càncer i Òmiques.
    • Seminaris sobre Biologia Molecular del Càncer i Ciències Òmiques (ACTUALITZA´T)
    • Pràctica de Bioinformàtica aplicada a l'estudi del càncer (ACTIVA'T)
  • Sessió 3: Reproducció Assistida i Genètica
    • Seminaris sobre Tècniques de reproducció Assistida (ACTUALITZA'T)
    • El joc de la reproducció / Reproduint Reebops (ACTIVA'T)
    • Practiquem genètica amb Drosophila (ACTIVA'T)
  • Sessió 4: Biotecnologia
    • Seminaris i Debats sobre les més recents revolucions biotecnològiques (ACTUALITZA´T)
    • Pràctica de Biotecnologia cassolana (ACTIVA´T)
  • Sessió 5: Laboratori Forense i Recursoma
    • Tallers pràctics multidisciplinars en el nostre Laboratori Forense (ACTIVA´T)
    • Intercanvi final de recursos

LLOC DE REALITZACIÓ: Aules i laboratoris de la Facultat de Ciències Biològiques del Campus de Burjassot de la Universitat de València (C. Dr. Moliner, 50)
La sessió inaugural se realitzarà a l'Institut de Biomedicina de València (IBV) i la sessió final es realitzarà al Museu Història Natural UV

L´idioma emprat per als materials serà l’anglés, castellà i valencià. La llengua vehicular del curs serà el valencià.