Logo de la Universitat de València Logo Departament d'Astronomia i Astrofísica Logo del portal

.

David Vallés Pérez, guardonat amb el 'Premi Jordi Porta i Jué' de la Societat Catalana de Física

• 26 d’abril de 2021
Foto David Vallés

David Vallés Pérez, estudiant de doctorat al Departament d'Astronomia i Astrofísica, ha sigut guardonat amb l'accèssit en el 'Premi Jordi Porta i Jué' de la Societat Catalana de Física, en el marc dels 'Premis Sant Jordi 2021' de l'Institut d'Estudis Catalans, als millors treballs de fi de màster en les diverses branques de la física, realitzats en universitats de terres catalanoparlants.

David Vallés Pérez (Albaida, 1997), graduat en Física l'any 2019 per la Universitat de València i estudiant durant el passat curs del Màster de Física Avançada a la mateixa institució, ha sigut guardonat amb l'accèssit en la 58ena edició del 'Premi Jordi Porta i Jué', concedit per la Societat Catalana de Física (SCF) en el marc dels 'XC Premis Sant Jordi' de l'Institut d'Estudis Catalans.

El 'Premi Jordi Porta i Jué', instituït l'any 1962, s'ofereix a treballs de fi de màster realitzats per alumnes d’universitats de terres de llengua catalana i busca destacar la qualitat científica en treballs d'alt contingut en física. El treball de David Vallés Pérez, guardonat en aquesta edició del premi, porta per títol "On the accretion history of galaxy clusters" i va ser dirigit per la professora Susana Planelles Mira i el professor Vicent Quilis Quilis, ambdós membres d'aquest departament i de l'Observatori Astronòmic d'aquesta Universitat. La defensa es va produir el passat 22 de juliol de 2020, on el tribunal va atorgar-li la màxima qualificació. El passat desembre, el Servei de Política Lingüística també va distingir aquest treball amb el Premi 'Xavier Gómez i Font', a la qualitat lingüística de treballs de fi de grau i màster en anglés.

Resultats derivats d'aquest treball han sigut recentment publicats a la revista britànica Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, baix el títol "On the accretion history of galaxy clusters: temporal and spatial distribution" (doi:10.1093/mnras/staa3035). David Vallés Pérez és, en l'actualitat, estudiant de doctorat al nostre departament, on desenvolupa el seu projecte de tesi doctoral sota la direcció de Susana Planelles i Vicent Quilis, estudiant diversos fenòmens hidrodinàmics en cúmuls de galàxies amb l'ajuda de simulacions numèriques d'alta resolució.

Enllaços:

Cartell dels Premis Sant Jordi 2021: https://premis.iec.cat/documents/PremisSantJordi2021Cartell.pdf

Guardonades als Premis Sant Jordi 2021: https://premis.iec.cat/documents/PremisSantJordi2021Guardonats.pdf

Notícia del premi Xavier Gómez i Font: