Logo de la Universdad de Valencia Logo Departamento de Óptica y Optometría y Ciencias de la Visión Logo del portal

Segon any consecutiu en una activitat a mode de “escape room” a l'aula

  • 30 enero de 2024
Image de la noticia

L'alumnat de quart curs del Grau en Òptica i Optometria de la Universitat de València ha participat (per segon any consecutiu) en una activitat organitzada pel Grup d'innovació Docent en Optometria i Ciències de la Visió (GIDOCV) a través d'un projecte d'innovació docent de la convocatòria del Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius per al curs 2023-2024 (Ref.: UV-SFPIE_PIEC-2734919)

L'activitat ha sigut coordinada per professorat del Departament d'Òptica i Optometria i Ciències de la Visió i s'ha dut a terme en l'assignatura d'Optometria Geriàtrica i Legislació Sanitària. En el marc del projecte, s'han realitzat una sèrie de problemes a resoldre relacionats amb els continguts explicats en classe de teoria a mode de “escape room” col·laborativa per a obtindre un codi vencedor en un temps determinat (una hora com a màxim). Els problemes plantejats han consistit en l'anàlisi d'imatges de fons d'ull, amb la finalitat de conéixer aquells signes que s'escapen de la normalitat per a poder remetre a l'especialista corresponent, com indica el codi deontològic de l'òptic-optometrista. A més, s'han plantejat altres problemes relacionats amb proves com la biometria, el recompte endotelial i càlculs per a optimitzar la visió en pacients operats de cataractes després de l'implant d'una lent intraocular multifocal. El maneig d'estos conceptes i la interpretació correcta de les dades obtingudes mitjançant proves exploratòries és una cosa a la qual l'alumnat haurà d'enfrontar-se una vegada isca al món laboral.

Per a elaborar esta activitat, el treball en equip ha sigut fonamental. Els grups de treball han sigut capaços, mitjançant les aportacions individuals, d'arribar a la conclusió adequada que requeria el problema plantejat. A través d'esta metodologia, s'ha volgut donar pes a l'aprenentatge entre iguals. A més de la col·laboració entre companys i companyes, l'enfocament de l'activitat mitjançant la ludificació a l'aula ha permés l'adquisició de coneixements d'una manera lúdica i entretinguda, aconseguint una major motivació per a l'estudi i l'aprenentatge.

Després de realitzar l'activitat, es van repartir premis per a tots els equips, gràcies al finançament obtingut en este projecte competitiu. Els resultats del qüestionari de satisfacció de l'activitat mostren majoritàriament una valoració positiva o molt positiva per part dels participants (superior al 90%), la qual cosa anima a l'equip del projecte a continuar realitzant l'activitat en pròxims cursos.

Accés a algunes fotografies d'aquesta activitat:

Foto 1    Foto 2    Foto 3    Foto 4    Foto 5    Foto 6    Foto 7