Logo de la Universitat de València Logo Escola de Doctorat Logo del portal

Programa de Doctorat en Història Econòmica

CRITERIS DE SELECCIÓ DELS CANDIDATS Al PROGRAMA
Les sol·licituds de els/as candidats/as que complisquen amb aqueixos requisits d'accés seran valorades d'acord amb els següents criteris, que es presenten de manera prioritzada i amb la ponderació atorgada:
1) Expedient acadèmic obtingut pel candidat en la titulació o titulacions prèvies. Es revisarà especialment la formació prèvia en assignatures d'Economia, Història i Història Econòmica i en assignatures que incloguen crèdits d'investigació. Els candidats han de mostrar una formació suficient per a iniciar una investigació en Història Econòmica. Ponderació: 45%.
2) Curriculum vitae. Es valorarà que es tinguen coneixements previs d'Economia, Història i Història Econòmica.
També es tindran en compte la participació i assistència a cursos i conferències acadèmiques, la participació en activitats d'introducció a la investigació (treballs de recerca, participació en projectes d'investigació, publicacions, etc.) i l'experiència acadèmica internacional. Finalment, es valorarà l'experiència docent tant en Economia, Història i Història Econòmica com en altres àmbits. Ponderació: 30%.
3) Carta de motivació. La carta de motivació del candidat ha de reflectir clarament els motius que expliquen el seu interés per realitzar un Doctorat en Història Econòmica. Es valorarà positivament que el candidat present algun tipus de projecte d'investigació o àrea d'interés en el qual vulga treballar en el futur. També es valorarà l'interés en el treball d'algun professor dels Departaments implicats en la docència del Doctorat. La carta de motivació pot completar-se, en cas necessari, amb una entrevista personal. Ponderació: 20%.
4) Cartes de recomanació d'antics professors o de persones que hagen tingut relació estreta amb el candidat.
Es valoraran positivament les cartes de recomanació d'antics professors en les quals s'expliquen quin va ser el rendiment del candidat, tant en l'assignatura del professor com en la titulació que va cursar (habitualment es demana al professor que explique en quina posició situa al candidat respecte a la resta d'alumnes als quals ha impartit docència en el passat). Les cartes han de reflectir tant la capacitat analítica del candidat com la seua formació i motivació. Ponderació: 5%.