Universitat de ValènciaFacultad de Física Logo del portal

Segon premi i dos accèssits per a la Universitat en el certamen Arquímedes

  • 4 noviembre de 2013
Image de la noticia

Samuel Mañas Valero, graduat en Física i estudiant del màster en Nanociència i Nanotecnologia de la Universitat de València, ha sigut guardonat amb un segon premi en el XII Certamen Universitari Arquímedes d'Introducció a la Recerca Científica, promogut pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, que pretén afavorir la incorporació dels joves estudiants en l'àmbit investigador. A més, els alumnes Abel Folch i Nancy Carolina Tenjo, també de la Universitat, han obtingut accèssits pels seus treballs.

El projecte de Samuel Mañas, que ha obtingut un segon premi dins de l'àrea de Ciències Experimentals, Exactes i Ambientals, tracta de superar un dels reptes actuals de la nanotecnologia: la detecció i la manipulació del magnetisme d'entitats nanomètriques per a, per exemple, preparar memòries magnètiques de molt alta densitat. Aquest estudi ha sigut tutoritzat pels investigadors de l'Institut de Ciència Molecular (ICMol) de la Universitat de València, Eugenio Coronado, Alicia Forment i Elena Pinilla. Mañas explica que aquest premi significa el reconeixement a la labor realitzada durant els últims mesos amb motiu del seu treball de final de grau i “serà de gran utilitat a l'hora de cercar futures beques o finançament, especialment en aquests temps de crisis".

Per la seua banda, Abel Folch ha sigut guardonat amb un accèssit i estada en un centre de recerca del CSIC pel treball “Modelat híbrid de la xarxa metabòlica del llevat Pichia pastoris”. També la estudiant Nancy Carolina ha rebut un accèssit pel seu projecte “Estimació de Clorofil•la-A en diferents cossos d'aigua a Colòmbia i Espanya per tècniques de teledetecció”.

En aquesta edició del certamen “Arquímedes” s'han presentat 255 projectes, dels quals 24 han sigut premiats, tres d'ells d'estudiants de la Universitat de València. Aquests premis tenen com a finalitat fomentar la combinació de la docència i la recerca en els centres universitaris espanyols, així com afavorir la incorporació dels joves estudiants a l'àmbit investigador mitjançant la concessió de premis a projectes originals de recerca científica i tecnològica realitzats pels mateixos.