Logo UVGrau en Comunicació AudiovisualFacultat de Filologia, Traducció i Comunicació Logo del portal

Periodisme sota amenaça: de Mèxic a Palestina

  • 4 de maig de 2026
Image de la noticia

Us convidem a participar en la taula redona: PERIODISME SOTA AMENAÇA De Mèxic a Palestina

Dimarts 5 de maig · 18:30h

Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació (UV): Sala de Juntes César Simón

En un context global en el qual informar s'ha convertit en una activitat cada vegada més perillosa, aquesta trobada proposa un espai de diàleg obert sobre les amenaces sistemàtiques contra la llibertat de premsa. No parlem de fets aïllats, sinó de dinàmiques que busquen controlar què es contta i què s'oculta. Des de Palestina, on el genocidi està deixant xifres sense precedents de periodistes assassinats, fins a Mèxic, un dels països més perillosos per a exercir el periodisme de forma sostinguda, la persecució contra la premsa dibuixa un mapa global de censura.

Comptarem amb la participació de: Amjad Yaghi, periodista palestí de Gaza, resident a Espanya, corresponsal d'un canal àrab internacional, Edith Herrera, periodista i defensora de drets humans (Muntanya de Guerrero, Mèxic), Lucía Lagunes, periodista feminista i defensora de drets humans (Mèxic)

Modera: Germán Caballero, fotoperiodista i president del comité d’empresa de Levante-EMV (País Valencià)

Serà un espai per a escoltar experiències en primera persona, compartir reflexions i pensar col·lectivament el paper del periodisme en contextos de conflicte, així com la necessitat de defensar el dret a informar.

Aquesta activitat compta amb la col·laboració de la professora Raquel Tarullo, en el marc del projecte Narratives mediàtiques sobre la immigració: enfocaments crítics i construcció periodística a l'aula (PIEC 3898230, 2025-2026), amb el suport del Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE).