Logo UVGrau en DretFacultat de Dret Logo del portal

El Fòrum de Dret convoca un nodrit grup d’empreses i institucions de reconegut prestigi

  • Fundació General UV
  • 14 de febrer de 2025
 

La Facultat de Dret de la Universitat de València va celebrar el Fòrum d’Ocupació UV el passat 12 de febrer, el qual es perllongà en la XVIa edició de la Jornada d’Eixides Professionals de la Facultat el dia 13. El Fòrum estava impulsat pel Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació, a través d’UVocupació i la Fundació General UV, i va reunir vora 40 empreses i entitats en busca de futures i futurs professionals altament qualificats.

Amb aquesta nova jornada, la Universitat de València pretenia que l’estudiantat, que prompte serà egressat de la Facultat, connectara amb el mercat de treball, privat i públic, així com amb les administracions, institucions i empreses del sector juridicoadministratiu, ocupadores potencials de talent universitari.

Així, la fira d’ocupació de Dret ubicada al hall de la Facultat, va reunir prop de 40 estands d’empreses i entitats que informaren de noves oportunitats laborals. Entre aquestes:

  • Fundació València Activa de l’Ajuntament de València
  • Labora. Servei Valencià d’Ocupació i Formació
  • Inserta Empleo de Fundación ONCE, per a la inclusió laboral de les persones amb discapacitat
  • Andersen Tax & Legal Iberia, despatx internacional amb prop de 400 oficines arreu el món
  • Broseta Abogados, firma valenciana de prestigi i altament consolidada en el sector
  • Cuatrecasas, firma d’advocacia especialitzada en el dret de l’empresa
  • Garrigues, firma de serveis legals i fiscals que aposta pel talent jove
  • Il·lustre Col·legi d’Advocats de València (ICAV), institució que visibilitza, garanteix i protegeix la professió
  • Jurispol Formación, acadèmia líder a nivell nacional en la preparació d’oposicions a les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat
  • Oposicions GVA, depenent de la Direcció General de Funció Pública, responsable de la planificació, selecció, provisió de llocs i formació del personal al servei de l’Administració de la Generalitat
  • Pérez-Llorca, despatx d’advocats de referència especialitzat en assessorament a clients nacionals i internacionals en les principals operacions i disputes del mercat
  • RSM, sisena organització internacional de serveis d’Auditoria i Assurance, Fiscal, Legal, Consultoria i Corporate Finance
  • Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, institució estatutària independent encarregada de fiscalitzar els comptes de la Generalitat, dels organismes que en depenen i de les corporacions locals
  • Uría Menéndez Abogados, firma de reconegut prestigi nacional i internacional des de la seua fundació en 1940

La programació paral·lela a la fira va començar amb l’acte inaugural del Fòrum, també al vestíbul de la Facultat, a càrrec de la vicerectora de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació, Ángeles Solanes, i de la degana de la Facultat de Dret, Clara Viana.

Tot seguit, els professors José María Peiró, catedràtic de Psicologia Social, i Adrián Todolí, de Dret del Treball i de la Seguretat Social, presentaren l’Informe Diagnòstic i les Estratègies sobre el Futur de les Professions de la Facultat de Dret de la Universitat de València, impulsat pel Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació.

La degana Clara Viana va moderar després la sessió inaugural que, amb el títol ‘Dana: el rol de les professions en la gestió de l’emergència’, comptà amb una important representació experta en Dret, Economia i Hisenda, Registre de la Propietat, Assistència a Víctimes, Administració de Finques, Assegurances, Notaries, Assessoria Fiscal i Guàrdia Civil.

Les qüestions legals entorn de la IA i les seues eixides professionals completaren el matí que finalitzà amb la intervenció de l’actor i còmic Tonino, qui va oferir el monòleg ‘El jefe y tú’.

Les taules redones de la vesprada giraren entorn de l’ocupació pública mitjançant el procés d’oposició entrant amb detall en els requisits per a cada especialitat.

XVIa Jornada d’Eixides Professionals
La segona jornada va estar dedicada a les eixides professionals de les titulacions que ofereix la Facultat de Dret UV i, a més, l’estudiantat va poder visitar els estands dels màsters UV i d’altres serveis universitaris a la seua disposició al llarg del hall del centre.

Les taules redones, que integraren expertes i experts, se centraren durant tot el matí en les eixides per als camps de les Ciències Polítiques i de l’Administració Pública, la Criminologia, l’Assessoria Fiscal, l’Advocacia i fins i tot la mateixa Universitat.

Llista d'enllaços: