Universitat de ValènciaGrau en Mestre/a en Educació InfantilFacultat de magisteri Logo del portal

  • CE1: Posseir un coneixement ampli i integrat de la virologia que abaste els virus humans, animals, vegetals i procariòtics i que permeta identificar processos moleculars comuns a grans grups de virus per a poder traslladar conceptes i tècniques d'un sistema viral a un altre.
  • CE2: Saber diferenciar els virus en funció de trets fonamentals com a estructura, gamma d'hoste, cicle infectiu, simptomatologia, patogénesis o manera de transmissió i aplicar les eines d'anàlisi teòrica-experimentals que corresponga.
  • CE3: Comprendre les dinàmiques poblacionals dels virus i la seua evolució, així com establir associacions entre la virologia i diferents conceptes ecològics, com ara la biodiversitat, les característiques dels ecosistemes, o el canvi climàtic.
  • CE4: Conèixer elements comuns de la interacció virus-hoste en diferents sistemes (animals, vegetals, bacterians) que permetan extreure processos de validesa general.
  • CE5: Comprendre els processos moleculars, cel·lulars i sistèmics que constitueixen la resposta de l'hoste a la infecció viral, per a així interpretar correctament observacions com els símptomes d'una infecció, el cicle infectiu dels virus i l'evolució viral.
  • CE6: Identificar factors rellevants en els processos d'infecció viral més enllà del propi virus i el seu hoste, com ara les coinfeccions, la composició del microbioma o altres, que puguan condicionar el resultat d'una infecció viral.
  • CE7: Conèixer els principals virus humans i les patologies que causen per a així saber quines intervencions biomèdiques o epidemiològiques serien les més apropiades de cara al seu tractament i control.
  • CE8: Saber analitzar les malalties virals des d'aproximacions complementàries ateses les característiques estructurals del virus, els òrgans diana, la progressió de la infecció i la simptomatologia.
  • CE9: Aplicar els conceptes de virologia fonamental a la resolució de problemes pràctics, com ara la teràpia antiviral, la prevenció, la salut pública, o les aplicacions biotecnològiques dels virus.
  • CE10: Conèixer les característiques definitòries de la recerca fonamental i la recerca traslacional en virus, així com les principals comunitats i institucions en el camp de la virologia (revistes, societats, congressos, escoles, centres de recerca, etc.) i el seu funcionament (revisió per parells, etc.).
  • CE11: Conèixer diferents mètodes en virologia, el seu àmbit d'aplicació, els seus avantatges i inconvenients i la seua complementarietat per a la resolució de problemes, tant des del punt de vista teòric com pràctic.
  • CE12: Saber formular hipòtesi i models científics relacionats amb la virologia, així com dissenyar, executar i analitzar experiments encaminats a contrastar aquestes hipòtesis.
  • CE13: Desenvolupar el pensament creatiu encaminat a la cerca de noves aplicacions en virologia.
  • CE14: Desenvolupar un pensament crític sobre les implicacions socials, econòmiques, ètiques o filosòfiques d'un determinat coneixement en virologia.
  • CE15: Saber abordar un mateix procés virològic des de diferents angles, com ara el mecanístic, evolutiu, biomèdic i biotecnològic.
  • CE16: Saber analitzar evidències científiques de manera objectiva, quantitativa i rigorosa, mitjançant un raonament deductiu i constructiu.
  • CE17: Saber comunicar resultats científics propis mitjançant l'elaboració d'informes, memòries, articles i presentacions orals.