Universitat de ValènciaInformation Service Logo del portal

Aquest voluntariat et donarà a conèixer els diferents contextos de vulnerabilització de la infantesa i l’adolescència i els sistemes i estratègies de protecció i prevenció.

En aquest àmbit de voluntariat, et formaràs per entendre en clau de drets les realitats d’exclusió i coneixeràs els criteris i condicions per al treball amb infants i adolescents.

Podràs incorporar-te al programa de voluntariat d’una d’aquestes ONG que treballen amb menors: Save the Children o Fundación Iniciativa Social.

Mira les propostes!

Consulta les tasques, la dedicació i el calendari previst en les propostes d'aquest voluntariat. I, si t’interessa, continua llegint per conèixer tots els detalls sobre la formació inicial.


Primer, formar-se

  • Duració: 15 hores
  • Calendari de sessions: els divendres 7, 14, 21 i 28 de novembre de 2025
  • Horari: vesprada
  • Modalitat: presencial
  • Places: 35
  • Distribució horària i aules [PDF]. 

 

Contingut

  • Bloc comú: Formació bàsica sobre voluntariat (5 hores)
  1. Per què el voluntariat? Dades, realitats i dinamismes socials que generen l’oportunitat i la conveniència de l’acció voluntària. Estratègies de comprensió de l’entorn i d’identificació d’opcions d’actuació.
  2. Què és el voluntariat? Què és i què no és voluntariat.  Eines i estratègies per a una acció voluntària centrada en la promoció. Processos personals i col·lectius que permeten passar de la sensibilització a l’acció transformadora.
  • Bloc específic (10 hores)
  1. Exclusió social i factors de risc. Situacions de vulnerabilitat.
  2. Factors de protecció. Enfocament de drets: protecció, educació, violència, participació infantil, infància en moviment, acompanyament de les famílies.
  3. En clau de drets: polítiques de salvaguarda infantil.
  4. Emergència. Resposta a la DANA.
  5. Voluntariat transformador: donar resposta i apuntar a les causes.
  6. Subjectes protegits. Prevalença de la protecció dels menors en el marc dels programes de voluntariat.
  7. Estils educatius que fomenten el bon tracte.
  8. Establiment del vincle en la relació amb els menors.
  9. Estratègies educatives per afavorir el desenvolupament integral i la dignitat de les persones menors.
  10. Participació infantil, treball comunitari i acompanyament de les famílies.
  11. Subjectes protegits. Prevalença de la protecció dels menors en el marc dels programes de voluntariat.
  12. Save the Children: projecte sociocultural de reforç educatiu, oci i temps lliure.
  13. Despierta sonrisas: projecte Sonríe i projecte Re-fuerza.

Professorat

  • Ana I. Vázquez Cañete, professora del Departament de Treball Social i Serveis Socials de la Universitat de València.
  • Enrique González Luís, cap d'estudis del centre de formació professional de Cambra de Comerç de València i voluntari.
  • Rodrigo Hernández, delegat de Save the Children València.
  • Elba Talavera, educadora, especialista en atenció a la infantessa i l’adolescència i coordinadora del voluntariat Save the Children.
  • Lian Martínez. Membre de Save the Children.
  • Maria Morales. Responsable de l’àrea de voluntariat educatiu en Fundación Iniciativa Social.
  • Sofia Tortajada. Subdirectora de l’àrea de Formació de la Fundación Iniciativa Social.

 

I després, fer voluntariat

Les persones que completeu la formació, tindreu l’oportunitat de sol·licitar participar en algun dels voluntariats proposats. Als documents de proposta (els teniu més amunt, en Mira les propostes!), trobareu explicats els programes, les tasques, el calendari general i les hores de dedicació.

Des del Sedi us posarem en contacte amb les persones responsables del voluntariat que escolliu per a què concreteu els termes específics de la vostra participació, segons el vostre horari acadèmic i possibilitats de dedicació.


Inscripció

  • Del 23 de setembre al 31 d’octubre de 2025.

Icona

  • Accés al formulari d' inscripció. Recordeu que només podeu seleccionar un dels àmbits. 
    • Identifiqueu-vos amb usuari i contrasenya UV.
    • Si us demana registre, feu clic en l’enllaç “Alta registre” que apareix a la part superior de color roig.
    • Empleneu només els camps obligatoris. En el camp “Relació jurídica del lloc” seleccioneu “OT altres”.
    • Una vegada fet el registre, es mostraran les opcions de formació de voluntariat.
    • Accediu a l’àmbit del vostre interés.