Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (IUCIE) Logo del portal

Aglaya Play Control, nova eina per a la creació musical col·laborativa

  • 26 de setembre de 2025
Image de la noticia

Els investigadors Adolf Murillo i Jesús Tejada de l’IUCIE, ajunte a un equip multidisciplinari d'investigadors de diferents universitats espanyoles, han desenrotllat l'app Aglaya Play Control, una innovadora aplicació que convertix telèfons intel·ligents i tauletes en controladors sense fils per al programari Aglaya Play, un programari gratuït dissenyat per a la creació musical col·laborativa en entorns educatius i creatius.

Aglaya Play Control permet manejar de manera remota i senzilla diferents mòduls del sistema Aglaya Play, com el Sampler i el Multisampler (per a controlar sons en format WAV o MP3), Key i Instrument (per a executar instruments virtuals VST), Looper (per a crear i manipular loops en temps real), i Creative Transformer (per a aplicar efectes sonors amb precisió) o activar gravacions de manera remota. Tot això a través de connexió Wifi i utilitzant el protocol Open Sound Control (OSC), compatible amb ordinadors Windows o Mac.

Esta app no genera so per si sola, sinó que actua com a interfície de control del programari Aglaya Play, disponible gratuïtament. El seu disseny intuïtiu la convertix en una ferramenta potent tant per a l'aula com per a qualsevol espai creatiu, facilitant noves maneres d'experimentar amb el so i potenciar la creació col·lectiva.

Descàrrega Aglaya Play Control per a dispositius Apple

Descàrrega Aglaya Play Control per a dispositius Android

Descàrrega Programari Aglaya Play per a ordinadors Apple

Descàrrega Programari Aglaya Play per a Windows

Més informació