Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (IUCIE) Logo del portal

El projecte d’innovació educativa COMETA pretén impulsar l’adquisició de competències professionals docents amb la utilització de metodologies actives en la formació inicial del professorat. Està dissenyat per apropar la formació que els estudiants reben a la universitat amb les demandes reals del sistema educatiu, la societat i el mercat laboral impulsant la col·laboració amb altres entitats educatiu-culturals i socials.
La línia d'investigació és usar de manera continuada procediments per pensar reflexivament i creativament i convertir-los en una manera d' enfrontar-se a situacions diverses, cultura del pensament en acció. Apostant per una investigació transdisciplinària (marcs, eines i estratègies) promovent el compromís cívic amb l'objectiu d'empoderar els i les futures professionals de l'educació.
Este projecte pretén elaborar un quadern multimèdia en format digital amb informació útil sobre tècniques d'investigació qualitativa, centrant-se en l'entrevista en profunditat i la investigació documental. La metodologia qualitativa forma part dels processos d'investigació en la societat del coneixement, ja que els problemes contemporanis requereixen incorporar la perspectiva qualitativa per a aprofundir en la comprensió i interpretació dels complexos fenòmens socials.
Second Round és un projecte d’innovació consolidat (vinculat al Grup Consolidat GCID23_2584190) centrat en el foment de l’educació artística al món de l’Educació Secundària. Durant el curs 2023-2024 volem continuar amb el Projecte “Second Round: Art i Lluita a Secundària”, després de 8 edicions consecutives, centrant-nos en els museus com a institucions aliades, promovent aliances amb els museus inclusius i sostenibles.
Els petits luthiers té com uns dels objectius principals dotar d’autonomia creativa a l’alumnat i professorat implicant-los en processos de creació artística contemporània. Per una part, la construcció de les eines dintre d’una filosofia DIY ens aproparà a un concepte artesanal que reforçarà la idea d’un treball artístic autèntic que lluita contra la visió de solucions precuinades a mode de recepta que acaben per homogeneïtzar l’aprenentatge i anul·lar el vertader valor pensament artístic.
La línia d'investigació és usar de manera continuada procediments per pensar reflexivament i creativament i convertir-los en una manera d' enfrontar-se a situacions diverses, cultura del pensament en acció. Apostant per una investigació transdisciplinària (marcs, eines i estratègies) promovent el compromís cívic amb l'objectiu d'empoderar els i les futures professionals de l'educació.
La finalitat del projecte és contribuir a un enfocament més plural de les modalitats d'ensenyament- aprenentatge en la Universitat, centrant-se especialment en les quals afavoreixen el pensament reflexiu-creatiu i la consciència de l'alumnat en la construcció del coneixement i en el seu procés d'aprenentatge. Des del contrast que permet la pràctica reflexiva i el treball en equips col·laboratius, el projecte vol ser una contribució més al disseny d'aquestes intervencions i experiències d'aprenentatge, aportant evidències del seu efecte en el desenvolupament professional i el desenvolupament de les competències genèriques en l'educació superior a través de desenvolupament de pràctiques transdisciplinars i des de la perspectiva dels objectius de desenvolupament sostenible.
El projecte té com a objectiu millorar les capacitats de les autoritats estatals per a identificar, analitzar, monitorar i avaluar en línia discurs d'odi amb la finalitat de desenvolupar i enfortir estratègies contranarratives (discurs upstander) contra el discurs d'odi motivat per racisme, xenofòbia, islamofòbia, antisemitisme i antigitanisme. En el marc del grup de treball liderat per Benno Herzog i del grup d'Investigació de Teoria Crítica es procura discutir i generar un mapa de bones pràctiques i eines didàctiques i efectives per a la contranarrativa del discurs d'odi en la web.
Aquest projecte d'investigació, finançat a través de les subvencions per a activitats relacionades amb la recuperació de la Memòria Democràtica i les víctimes de la Guerra Civil i de la Dictadura, es proposa esclarir els fets esdevinguts, així com la seua significació simbòlica i, sobretot, la seua pervivència en la memòria recorrent huit dècades de vida de les imatges i es manifestarà en documents per a centres escolars, així com un material visual, projectes per a espais expositius, centres cívics, o associacions, donant lloc a conferències i debats.