Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (IUCIE) Logo del portal

TRAMEVIC (Transnational War-time Memories in East Asian Visual Culture) examina la creació de memòries transnacionals de guerra a Àsia Oriental a través de la cultura visual. Els processos de record visual de qüestions relacionades amb la guerra són fenòmens fluids i canviants que constantment adopten nous significats. El tema és particularment rellevant hui dia, ja que inclou qüestions no resoltes que continuen condicionant les relacions internacionals en l'actualitat i causen tensions diplomàtiques regularment a la regió. El projecte proposa un enfocament transnacional i transdisciplinari original que se centra en com el nou i extensiu ús d'imatges (incloses pel·lícules, sèries, animació, fotos i un altre material visual) ha permés la representació d'un nou tipus de memòria basada en experiències sovint traumàtiques que s'expandixen més enllà de les fronteres nacionals.
L'Observatori d'lgualtat Educativa a la localitat de Manises és una iniciativa permanent d'estudi a partir de la recopilació i l'anàlisi d'indicadors educatius, així com de la seua difusió i divulgació per posar-ho al servei de la ciutadania i de les persones responsables de les institucions educatives i de polítiques del municipi. L'equip de la Universitat de València està format per la coordinació a càrrec de la professora Alícia Villar Aguilés i el professor Francesc J. Hernàndez i Dobon i amb la participació del professorat José Beltrán, Daniel Gabaldón, Sandra Obiol i Ignacio Martínez. A més, es compta amb una graduada en Sociologia, Vera Massaguer, com a tècnica de l'Observatori. Des de l'Observatori es porta a terme l'anàlisi de la informació recollida d'indicadors educatius, la redacció dels informes que se'n deriven i també es promouen accions de formació i de divulgació de les temàtiques i qüestions d'interés estudiades. És una iniciativa que es va iniciar en 2017.