Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Sala de lectura Biblioteca Historicomèdica

Vicent Peset Llorca (Sevilla, 1914 - València, 1981)

Fotografía de Vicent Peset LlorcaMembre d’una il·lustre família de metges i intel·lectuals, Vicent Peset Llorca va desenvolupar la seua carrera a València. Encara que era més aviat un home de laboratori, les difícils condicions de la postguerra el van forçar a guanyar-se la vida com a psiquiatra i a interessar-se per la història de la medicina.

El tema que va centrar la seua tasca investigadora va ser l’estudi de l’ambient mèdic valencià al voltant de Gregori Maians. És autor, entre d’altres, dels llibres Mayans y los médicos, Gregori Mayans i la cultura de la Il·lustració i Estudios históricos sobre la psiquiatría valenciana. Va publicar nombrosos treballs en revistes nacionals i internacionals.

En morir, la seua biblioteca va ser donada a la Universitat de València i avui és part fonamental de la Biblioteca Historico-mèdica, que, en agraïment, porta el seu nom.