Logo de la Universitat de València Logo Institut Interuniversitari López Piñero Logo del portal

FEM ciència?, propostes de la SCHCT per repensar el feminisme, la història i la cultura científica. Entrevista a Bárbara Kirsi.

  • 3 de febrer de 2022
Bárbara Kirsi

 (https://blogs.iec.cat/schct/fem-ciencia/)

3è lliurament de la 2ª edició de “FEM ciència?”

Entrevista a Bárbara Kirsi Silva


“A los seres humanos nos gustan mucho los rankings, y no son más que construcciones 
discursivas, pero se instalan muy bien en la construcción identitaria.” 

 

En aquesta entrevista parlarem amb Bárbara Kirsi Silva sobre la història de l’astronomia, el paper que té aquesta en la construcció identitària de Xile i com influeix l’espacialitat del país. També parlarem de la convergència de coneixements i la seva masculinització.

VIDEO

https://youtu.be/XlDr9EoyG0s  

Bárbara Kirsi Silva és investigadora i professora del Departament d’Història de la Universidad Alberto Hurtado de Xile. De formació és historiadora i doctora en història a la Universidad Católica de Chile. En la seva trajectòria investigadora ha publicat llibres i articles relacionats amb hist

Bárbara Kirsi Silva ens explicarà com l’astronomia és un espai de convergència entre xarxes globals i espais locals, com afecta la geografia en la construcció de l’astronomia xilena, i com aquesta forma una identitat nacional. També en farà reflexionar sobre el perquè l’astronomia ocupa un lloc tan popular en la cultura popular. I finalment, ens parlarà de la masculinització del coneixement i les implicacions que té.