Logo de la Universitat de València Logo Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions Logo del portal

.
.
.
.
.

La implementació d'un sistema d'informació de trànsit millorat per LOD i la seua comprovació del projecte LOD-RoadTran18 han començat

  • 12 de juliol de 2021
Image de la noticia

La implementació i el desplegament d'un sistema d'informació de trànsit millorat amb dades obertes enllaçades (LOD) i la seua comprovació del projecte LOD-RoadTran18, coneguda com a Activitat 8, ha començat aquest mes de juny beneficiant-se dels resultats de les activitats anteriors. A més, els socis estan implementant algunes directrius corresponents a la Fita 6 (Ontologia DATEX II + DATEX II a LOD + Validador LOD DATEX II).

Quant a l'Activitat 8, es compon de tres tasques diferents: la millora dels punts d'accés nacionals (NAP) espanyols amb LOD, la implementació d'una plataforma LOD a la República Txeca, i el desplegament i les proves de LOD.

A més, pel que fa a la Fita 6, el consorci està completant la implementació del vocabulari LOD i els models semàntics desenvolupats per a Espanya i la República Txeca. S'està tenint en compte l'evolució de l'estàndard DATEX II i també les particularitats de cada país.

LOD-RoadTran18 és una acció cofinançada per HaDEA i coordinada per la Universitat de València amb l'assistència tècnica de LMT Group. El seu objectiu és donar suport a la reutilització de les dades dinàmiques de trànsit per carretera a la República Txeca i a Espanya, fer que el portal de dades europeu siga FAIR (localitzable, accessible, interoperable i reutilitzable) i connectar-lo amb qualsevol altra dada del sector utilitzant LOD.

Web oficial: http://cef.uv.es/lodroadtran18

Web d’INEA, ara HaDEA: https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-telecom/2018-eu-ia-0088

Inici del projecte: 01/09/2019

Conclusió del projecte: 30/09/2022

Número d’acord: INEA/CEF/ICT/A2018/1803421

Número d’acció: 2018-EU-IA-0088

El contingut d'aquesta publicació és responsabilitat exclusiva d'IRTIC (UV) i no reflecteix necessàriament l'opinió de la Unió Europea.