Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari d'Investigació de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (IRTIC) Logo del portal

Després de 3 anys de treball, el projecte de dades obertes de trànsit a República Txeca i Espanya LOD-RoadTran18 arriba a la seua fi

  • 30 de setembre de 2022
Image de la noticia

La iniciativa «LOD-RoadTran18 - Supporting the cross-border use of Road Traffic Data with Linked Open Data based on DATEX II» finalitza hui. Després de 37 mesos de treball, l'equip format per socis d'Espanya i la República Txeca s'han dedicat al fet que les dades obertes relacionades amb el trànsit rodat a Espanya i la República Txeca puguen ser difoses utilitzant un model semàntic basat en estàndards, que evita problemes d'interoperabilitat i ambigüitat.

LOD-RoadTran18 és una acció cofinançada per HaDEA i coordinada per la Universitat de València amb l'assistència tècnica de LMT Group. El seu objectiu és donar suport a la reutilització de les dades dinàmiques de trànsit per carretera a la República Txeca i a Espanya, fent que les dades publicades siguen localitzables, accessibles, interoperabes i reutilitzables (FAIR, per les seues sigles en anglés) tant a través dels portals de dades obertes tant nacionals com del portal de dades europeu i, al seu torn, permetent la seua connexió amb qualsevol altra dada del mateix sector, o amb diferent naturalesa, utilitzant dades obertes enllaçades (Linked Dades obertes, LOD).

A l'inici del projecte, existien diversos portals de dades de trànsit oberts, però aquests no tenien caràcter LOD o no aconseguien nivell internacional. El nou sistema LOD-RoadTran18 dona suport a la reutilització de les dades de trànsit a través del portal de dades europeu, la qual cosa permet que aquesta informació siga accessible a través de diferents plataformes sectorials a escala internacional.

Les consultes federades sobre informació de trànsit, basant-se en capacitats semàntiques, possibiliten l'accés a una col·lecció de sistemes de bases de dades cooperatius que, per exemple, podrien tindre en compte les dades de previsió meteorològica o la informació meteorològica completa de les condicions existents en l'instant en què ocorre un accident o obtenir informació complementària a la seua localització, com a detalls del lloc o voltants com punts d'interés, hospitals, gasolineres, tallers, etc.

El Dr. J. Javier Samper, membre d’IRTIC, institut d'investigació de la Universitat de València, ha coordinat el consorci amb l'assistència tècnica de LMT Group. La Direcció General de Trànsit, desideDatum Data Company S.L., ESAM Tecnologia S.L., Universitat Politècnica de València, TamTam Research i la Czech Technical University de Praga han participat en la seua execució. A principis d'aquesta setmana, van celebrar una última reunió per a tractar els temes relacionats amb la conclusió del projecte.

 

Pàgina web: https://cef.uv.es/lodroadtran18/

Pàgina d’INEA, ara HaDEA: https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-telecom/2018-eu-ia-0088

Acord número: INEA/CEF/ICT/A2018/1803421

Acció número: 2018-EU-IA-0088

El contingut d'aquesta publicació és responsabilitat exclusiva d’IRTIC (UV) i no reflecteix necessàriament l'opinió de la Unió Europea.

Imatges: