University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

COM COMUNICAR-SE DE MANERA EFECTIVA AMB IA GENERATIVES: ENGINYERIA DE PROMPT

Target PDI, PIF
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 10
Presential duration 10
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 03/06/2025
End date of the course 04/06/2025
Registration start date 07/04/2025
Registration end date 29/04/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 03/06/2025 09:15 03/06/2025 14:15 Aula 1.2 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 04/06/2025 09:15 04/06/2025 14:15 INTRAS AULA MULTIUSOS
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Soria Olivas, Emilio
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives
Ver ficha
  • Fernandez Vargas, Emilio Bernardo
  • PI-Invest No Doctor Uv A1
Ver ficha
  • Bonetti -, Andrea
  • PI-Invest No Doctor Uv A1
Ver ficha
  • Martinez Gonzalez, Antonio
  • PI-Invest No Doctor Uv A1
Ver ficha
  • Blanco Alvarez, Ivan
  • PI-Invest No Doctor Uv A1
Ver ficha
Training objectives

1. Comprendre els fonaments de la intel·ligència artificial generativa: Els estudiants tindran una comprensió sòlida de com funcionen els models generatius, incloent-hi la seva arquitectura, entrenament i capacitats.
2. Dissenyar prompts efectius: Ensenyar als estudiants a crear prompts o instruccions que maximitzin la utilitat de la IA generativa per a tasques específiques, com a redacció de textos, resolució de problemes o generació de contingut creatiu.
3. Avaluar la sortida de la IA: Ensenyar als estudiants a avaluar críticament les respostes generades per la IA, identificant la rellevància, la coherència i la qualitat del contingut.
4. Personalitzar la interacció: Ajudar els estudiants a entendre com personalitzar les respostes de la IA generativa segons les seves necessitats o preferències, la qual cosa podria incloure afinar paràmetres i ajustar el to de les respostes.
5. Ètica i responsabilitat: Discutir qüestions ètiques i responsabilitats en la comunicació amb IA generatives, incloent-hi temes com la desinformació, el biaix i la privacitat.
6. Implementació en aplicacions pràctiques: Mostrar als estudiants com integrar de manera efectiva la IA generativa en aplicacions i sistemes del món real, com a bots, assistents virtuals o generació de contingut automàtic.
7. Solució de problemes i depuració: Ensenyar als estudiants a identificar problemes comuns en la comunicació amb la IA generativa i a trobar solucions adequades.
8. Desenvolupament d'habilitats de comunicació: Ajudar els estudiants a millorar les seves habilitats de comunicació i col·laboració amb sistemes de IA, incloent-hi com interactuar de manera efectiva i comprensible.
9. Actualitzacions i evolució tecnològica: Mantenir als estudiants al punt dels avanços i canvis en la tecnologia de IA generativa, perquè puguin adaptar-se a mesura que la tecnologia evoluciona.

Contents

1. Fonaments de la Intel·ligència Artificial Generativa: En aquesta unitat, els estudiants podrien aprendre els conceptes fonamentals darrere dels models de llenguatge generatius, incloent-hi arquitectura i entrenament. S'explorarien les capacitats i limitacions d'aquests models.
2. Disseny de prompts i tasques específiques: Aquesta unitat se centraria en com dissenyar prompts i entrades efectives per a obtenir respostes desitjades de la IA generativa. Els estudiants aprendrien a formular preguntes, instruccions i tasques específiques de manera que maximitzin la utilitat de la tecnologia en contextos com a redacció, generació de contingut creatiu o resolució de problemes per posar uns exemples.
3. Ètica i responsabilitat en la comunicació amb IA generatives: En aquesta unitat, s'abordarien qüestions ètiques relacionades amb l'ús de IA generatives. Els estudiants explorarien temes com la desinformació, el biaix en les dades i les respostes, així com la privacitat de les dades. També es discutirien les responsabilitats tant dels usuaris com dels desenvolupadors.
4. Implementació pràctica i casos d'estudi: En aquesta unitat, els estudiants se submergirien en la implementació pràctica de IA generatives en aplicacions del món real. Es podrien analitzar casos d'estudi i exemples concrets de com s'ha aplicat amb èxit aquesta tecnologia en bots, assistents virtuals, generació de contingut automàtic, entre altres.

Competencies to be developed

1. Habilitat en el disseny d'instruccions específiques: Els estudiants desenvoluparan la capacitat de dissenyar instruccions i prompts específics que siguin efectius per a obtenir resultats desitjats dels models generatius, adaptant-los a diverses tasques i objectius.
2. Avaluació de respostes generades: Els estudiants adquiriran l'habilitat d'avaluar de manera crítica les respostes generades per la IA, identificant la seva rellevància, coherència i qualitat, i ajustant les instruccions en conseqüència.

3. Consciència Ètica: Els estudiants desenvoluparan la capacitat d'identificar qüestions ètiques relacionades amb l'ús de la IA generativa i prendre decisions ètiques en la comunicació i col·laboració amb aquests sistemes.

4. Identificació i solució de problemes: Els estudiants aprendran a identificar problemes comuns en la interacció amb models generatius i a desenvolupar solucions pràctiques per a abordar-los.

5. Habilitat en comunicació efectiva amb la IA. Els estudiants milloraran les seves habilitats de comunicació i col·laboració amb sistemes generatius, permetent-los expressar les seves necessitats de manera clara i obtenir respostes útils.

6. Competència en mitigació de riscos. Els estudiants adquiriran habilitats per a identificar i mitigar els riscos associats amb l'ús de IA generatives, assegurant una interacció segura i responsable.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription