University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Com integrar els ODS en la universitat? Gestió, docència i investigació

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 16
Presential duration 16
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2022-2023
Edition 01
Training plan year 2023
Start date of the course 20/10/2023
End date of the course 03/11/2023
Registration start date 13/09/2023
Registration end date 21/09/2023
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 20/10/2023 10:00 20/10/2023 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 25/10/2023 10:00 25/10/2023 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 30/10/2023 10:00 30/10/2023 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 03/11/2023 10:00 03/11/2023 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Professional profile of the recipients
Donada la transversalitat del tema, el contingut d'aquest curs és d'interés per a una àmplia varietat de persones, tant d'àrees de coneixement com de perfils professionals existents en la Universitat (desenvolupament humà, salut, educació, benestar social, medi ambient, *economia, cultura, desenvolupament econòmic, transparència, participació ciutadana, igualtat, etc...).
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Non-UV faculty

Ana Alcaraz Lamana

Experta en Responsabilitat Social i Sostenibilitat. Fundadora i directora d'Esfera Social Consultoria, empresa especialitzada en la integració de la RS i l'Agenda 2030 en entitats públiques i universitats. Ha sigut Professora Associada de la Universitat de València i actualment és docent en ESIC. Membre de la International Association of Sustainability Professionals (*ISSP) i Presidenta de l'Associació RS en Acció de la Comunitat Valenciana. Doctora en Ciències Socials

Training objectives

1.    Per què és important l'Agenda 2030? 
•    Una mirada sistèmica del món: problemes i reptes mundials
•    Els ODS com a resposta als reptes globals


2.    Com han d'aplicar-se els ODS?
•    Característiques dels ODS 
•    Principis que han de guiar el seu compliment


3.    Què hem d'aportar les universitats?
•    Sobre la Responsabilitat Social Universitària
•    L'aportació esperada de les universitats a l'Agenda 2030
•    Oportunitats que l'Agenda 2030 brinda a les universitats

4.    Com contribuir als ODS des de la gestió universitària?
•    Fases del procés d'implantació
•    La “localització” dels ODS 
•    Elaboració del Diagnòstic 
•    Planificació de la gestió responsable en el marc dels ODS
•    Execució, seguiment i avaluació amb enfocaments participatius

5.    Com transversalizar els ODS en la docència? 
•    Sobre la sostenibilización curricular
•    Alineació dels continguts de les assignatures amb el Desenvolupament Sostenible
•    Formació en competències per a la sostenibilitat
•    Utilització de metodologies alineades amb la sostenibilitat

6.    Com alineem la nostra investigació amb els ODS?
•    Pautes de Nacions Unides per a integrar els ODS en la investigació
•    El model RRI: Responsible Research and Innovation.

Competencies to be developed

1 Anàlisi del context global sota una mirada sistèmica
2 Reflexió crítica del rol de la universitat com a actor social
3 Resolució de problemes
4 Planificació estratègica
5 Visió interdisciplinària de la docència i la investigació

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Donat l'enfocament pràctic del curs, l'assistència és obligatòria. Per a superar el curs, s'haurà d'assistir a un mínim del 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.
L'avaluació serà contínua a través de les activitats pràctiques proposades durant el desenvolupament del curs.

Inscription