Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 20/10/2023 10:00 | 20/10/2023 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 25/10/2023 10:00 | 25/10/2023 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
3 | 30/10/2023 10:00 | 30/10/2023 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
4 | 03/11/2023 10:00 | 03/11/2023 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Ana Alcaraz Lamana
Experta en Responsabilitat Social i Sostenibilitat. Fundadora i directora d'Esfera Social Consultoria, empresa especialitzada en la integració de la RS i l'Agenda 2030 en entitats públiques i universitats. Ha sigut Professora Associada de la Universitat de València i actualment és docent en ESIC. Membre de la International Association of Sustainability Professionals (*ISSP) i Presidenta de l'Associació RS en Acció de la Comunitat Valenciana. Doctora en Ciències Socials
1. Per què és important l'Agenda 2030?
• Una mirada sistèmica del món: problemes i reptes mundials
• Els ODS com a resposta als reptes globals
2. Com han d'aplicar-se els ODS?
• Característiques dels ODS
• Principis que han de guiar el seu compliment
3. Què hem d'aportar les universitats?
• Sobre la Responsabilitat Social Universitària
• L'aportació esperada de les universitats a l'Agenda 2030
• Oportunitats que l'Agenda 2030 brinda a les universitats
4. Com contribuir als ODS des de la gestió universitària?
• Fases del procés d'implantació
• La “localització” dels ODS
• Elaboració del Diagnòstic
• Planificació de la gestió responsable en el marc dels ODS
• Execució, seguiment i avaluació amb enfocaments participatius
5. Com transversalizar els ODS en la docència?
• Sobre la sostenibilización curricular
• Alineació dels continguts de les assignatures amb el Desenvolupament Sostenible
• Formació en competències per a la sostenibilitat
• Utilització de metodologies alineades amb la sostenibilitat
6. Com alineem la nostra investigació amb els ODS?
• Pautes de Nacions Unides per a integrar els ODS en la investigació
• El model RRI: Responsible Research and Innovation.
1 Anàlisi del context global sota una mirada sistèmica
2 Reflexió crítica del rol de la universitat com a actor social
3 Resolució de problemes
4 Planificació estratègica
5 Visió interdisciplinària de la docència i la investigació
Donat l'enfocament pràctic del curs, l'assistència és obligatòria. Per a superar el curs, s'haurà d'assistir a un mínim del 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.
L'avaluació serà contínua a través de les activitats pràctiques proposades durant el desenvolupament del curs.