Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 12/06/2025 09:30 | 12/06/2025 13:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 16/06/2025 09:30 | 16/06/2025 13:30 | Aula PB SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
3 | 19/06/2025 09:30 | 19/06/2025 13:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Carbonell Marques, Angela
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Coordinador/a Curs
• Comprendre les revisions sistemàtiques com a metodologia d'investigació
• Conéixer els diferents tipus de revisions sistemàtiques
• Identificar les fases en el procés d'investigació de revisió sistemàtica
• Proporcionar les competències per a realitzar revisions sistemàtiques: habilitats de cerca, avaluació crítica, anàlisi de dades i eines i softwares
• Conéixer els processos i oportunitats de publicació
• Orientar en habilitats per a afrontar treballs en aquesta línia.
1.Introducció a les revisions sistemàtiques
a.la revisió sistemàtica com a metodologia rigorosa d'investigació
b.Revisions sistemàtiques i revisions no sistemàtiques
c.Tipus de revisions sistemàtiques
d.Procés per a realitzar revisions sistemàtiques
e.Limitacions i oportunitats de les revisions sistemàtiques
2.Cerca i selecció dels estudis
a.Fase inicial: Mapatge de literatura
b.Formulació del problema: preguntes de revisió
c.Objecte i objectius d'estudi
d.Estratègies de cerca i fonts d'informació
e.Criteris per a la selecció/exclusió d'estudis
3.Selecció i extracció d'estudis
a.Procés de lectura, selecció i extracció
b.Eines de gestió bibliogràfica
c.Eines específiques per a revisions sistemàtiques
d.Eines de mapatge
e.Eines per a l'anàlisi de la informació
4.Avaluació de la qualitat dels estudis
a.Impacte de les revisions sistemàtiques en la literatura científica
b.Tipus de biaixos
c.Avaluació del risc de biaix i qualitat dels articles inclosos
d.Eines d'avaluació de la qualitat
5.Anàlisi i interpretació de dades
a.Anàlisi i sistematització de la informació
b.Presentació de resultats
c.Discussió de resultats
d.Conclusions d'una revisió
6.Informar una revisió: La declaració PRISMA
a.Checklist
b.Manual E&E
c.Checklist per a resums
d.Diagrama de flux
e.Extensions
•Reconéixer les revisions sistemàtiques com a metodologia pura i exhaustiva d'investigació
•Desenvolupar un protocol de revisió sistemàtica
•Analitzar, interpretar i redactar els avanços i resultats d'una revisió sistemàtica
•Reconéixer la importància d'aplicar mètodes rigorosos per a realitzar una revisió sistemàtica
•Integrar protocols científics per a la realització de revisions sistemàtiques
Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•Assistència al 85% de les sessions presencials
•S'utilitzarà una metodologia presencial, essencialment pràctica, amb revisió de publicacions i resolució d'exercicis.
•Es considera una activitat de treball autònom de cada estudiant, sobre la base de lectures que s'entregarà en forma prèvia a l'inici del seminari.
•S'enviarà via correu electrònic o Aula virtual –segons cas-, la resta de la bibliografia corresponent als continguts. És possible que alguns textos es faciliten en anglés. Es recomana la realització d'exercicis per a seguir adequadament la formació.