University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Comunicació no verbal. llenguatge corporal i relacions socials

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 8
Presential duration 8
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 15/05/2025
End date of the course 22/05/2025
Registration start date 24/03/2025
Registration end date 04/04/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 15/05/2025 15:30 15/05/2025 19:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 22/05/2025 15:30 22/05/2025 19:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Professional profile of the recipients
PTGAS i PDI
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Non-UV faculty

Beatriz Serra Carbonell

Llicenciada en Ciències de l'Educació (1998) i Màster Universitari en Educació Social i Animació Sociocultural (2001).
Des de finals de l'any 2000 desenvolupa la seua labor com a assessora en matèria pedagògica dins de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Politècnica de València. Fonamentalment centra el seu treball en l'àrea de formació del Personal Docent i Investigador.
Està especialitzada en l'àmbit de la comunicació educativa, en el qual imparteix diferents cursos de formació, tant a estudiants com a professors.

Training objectives

1. Analitzar l'ampli repertori de gestos que tenim a la nostra disposició i per quin solo utilitzem un limitat número d'ells.
2. Interpretar com el llenguatge corporal es tradueix en actituds davant la realitat (intencions, desitjos, sentiments…): podem saber molt dels altres si aprenem “a llegir el que no diuen”.
3. Avaluar el nostre propi llenguatge corporal: com potenciar els nostres punts forts i minimitzar les nostres debilitats.

Contents

1. Què és la comunicació no verbal
1.1. Clarificació terminològica
1.2. Finalitat del seu estudi
2. Funcions de la comunicació no verbal
3. Elements de comunicació no verbal
3.1. Significat de les postures, gestos i expressions facials.
3.2. Proxémica: espai personal i territori.
3.3. Conducta tàctil en les relacions socials.
3.4. Aspecte personal: què transmet a través de la meua imatge?
4. Pla d'entrenament personal: visibilitat, carisma i seducció.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription