University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

EL CIBERPLAGI EN EL MARC DELS ESTUDIS UNIVERSITARIS: FRAU O NOVA FORMA D'APRENENTATGE?

Target PDI
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous
Language Spanish
Total duration 8
Synchronous online duration 4
Asynchronous online duration 4
Program Own offer -SFPIE
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 26/04/2022
End date of the course 02/05/2022
Registration start date 15/12/2021
Registration end date 23/12/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 29/04/2022 09:30 29/04/2022 13:30 Online
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Gallent Torres, Cinta
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Training objectives

• Analitzar l'abast del ciberplagio en els estudis d'educació superiors i les accions que podrien identificar-se amb aquest fenomen.
• Esbrinar les motivacions que inciten els estudiants a ciberplagiar en les seues tasques acadèmiques.
• Identificar les mesures de conscienciació i sensibilització que ajuden a contrarestar aquestes pràctiques i inciten els diferents agents acadèmics (professorat, estudiantat i centre) a implicar-se en la seua lluita.
• Analitzar les principals eines antiplagio que es troben disponibles avui dia i, en particular, el programa que empra la Universitat de València: Urkund

Contents

Marc teòric
• Definició dels termes plagie i ciberplagio en el marc de l'ensenyament superior.
• Categorització del ciberplagio i de les accions que podrien identificar-se amb aquesta conducta il·lícita. La nova cultura de la còpia i les produccions collage.
• El respecte per la propietat intel·lectual de tercers. El component ètic i moral d'aquestes accions.
• Coneixement i utilització dels estils de citació (i.e. Normativa APA, 7a edició).
• Mesures de conscienciació i sensibilització per part del centre i del professorat com a agent dinamitzador del procés d'ensenyament-aprenentatge. Sanció vs. formació.
• Eines antiplagio. Ús, fiabilitat i validesa.
Marc practique
• Anàlisi de diferents exemples de plagi acadèmic (còpia literal, reformulació, traducció, etc.).
• Utilització de l'eina antiplagio Urkund; anàlisi i interpretació de l'informe que genera el programa després d'haver enviat un treball

Competencies to be developed

- Conèixer més de prop un fenomen que cada vegada és més freqüent a les aules universitàries.

- Augmentar la sensibilització cap a la identificació d'aquestes conductes il·lícites.

- Saber emprar l'eina antiplagio Urkund i saber interpretar l'informe resultant.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

    Es valorarà l'assistència, la participació activa durant la sessió síncrona i la tasca final que els assistents hauran de lliurar una vegada finalitzada la part síncrona.
   Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.

Inscription