University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Foment de relacions saludables en el treball: promoció del benestar emocional i cognitiu

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 20
Presential duration 20
Synchronous online duration 0
Asynchronous online duration 0
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2023-2024
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 10/06/2024
End date of the course 18/06/2024
Registration start date 28/02/2024
Registration end date 13/03/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 10/06/2024 09:00 10/06/2024 13:00 INTRAS
2 12/06/2024 09:00 12/06/2024 13:00 INTRAS
3 14/06/2024 09:00 14/06/2024 13:00 INTRAS
4 17/06/2024 09:00 17/06/2024 13:00 INTRAS
5 18/06/2024 09:00 18/06/2024 13:00 INTRAS
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
UV Faculty
  • Gil Monte, Pedro Rafael
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Non-UV faculty

Ángel Martínez Moreno

Llicenciat en Psicologia.

Director d’Aduma (www.aduma.cat).

Training objectives
  1. Saber identificar els components emocionals i cognitius presents en les relacions interpersonals i la seva influència en el desenvolupament dels conflictes.
  2. Conèixer què és l'agressió i la violència en el treball com a oposició a les relacions saludables.
  3. Identificar les formes en què la violència psicològica es desenvolupa en les organitzacions.
  4. Conèixer procediments per a identificar relacions violència psicològica en el treball i fomentar un entorn social més saludables.
  5. Identificar els mecanismes i les instàncies a través de les quals es dona el diàleg intern (per exemple, remugaments, pensaments distorsionats, atribucions...) per aconseguir la possibilitat de gestionar-lo.
  6. Disposar d'esquemes operatius per a l'anàlisi de situacions disfuncionals, així com per a la construcció i la gestió de problemes.
  7. Aprendre tècniques destinades a l'autogestió en situacions d'elevada intensitat emocional, tant en un mateix com en la relació amb persones de l'entorn i construir vivències interpersonals més saludables.
Contents
  • Psicologia de les relacions interpersonals en el treball.
  • El conflicte en les organitzacions: agressió i violència.
  • Entrenament en resolució de problemes.
  • Gestió diàleg intern.
  • Gestió emocional: afrontament de la ira.
Competencies to be developed

Les competències que es potenciaran estan relacionades amb:

  • Millorar les relacions interpersonals en el treball.
  • Millorar el maneig de l'estrès derivat de les relacions conflictives.
  • Millorar la capacitat per a integrar-se en grups de treball.
  • Facilitar les relacions en el procés d'atenció a altres membres de la UV, a estudiants i públic en general.
  • Evitar situacions d'agressió i violència en el treball.
  • Millorar la capacitat d'autocontrol emocional.
  • Disposar d'instruments i esquemes d'actuació eficaces davant situacions psicosocials d'alta exigència.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

L'avaluació es realitzarà mitjançant exercicis a resoldre en classe. Es valorarà la participació en classe.
Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscription