University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Gestió de situacions amb risc per a la seguretat i salut amb persones amb problemes de salut mental

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 8
Presential duration 8
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 07/05/2025
End date of the course 23/05/2025
Registration start date 24/03/2025
Registration end date 04/04/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 07/05/2025 09:00 07/05/2025 11:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 16/05/2025 09:00 16/05/2025 12:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 23/05/2025 09:00 23/05/2025 12:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Atienza Gonzalez, Francisco L
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Delegat/Delegada Rector/A
  • Per a la Salut Psicosocial
Ver ficha
  • Perez Rodriguez, Sandra
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Training objectives

L'objectiu formatiu bàsic és el de donar a conéixer els protocols d'actuació aplicables a la Universitat de València relacionats amb la gestió de situacions amb persones que poden tindre problemes de salut mental la conducta de la qual pot implicar un risc per a si mateixes o per a terceres persones

Contents

Els continguts a desenvolupar són els següents:
- Protocol de gestió a la Universitat de València d'incidències en persones amb potencials problemes de salut mental
- Objecte
- Àmbit d'actuació
- Actuacions posteriors
- Recursos disponibles
- Protocol d'actuació a la Universitat de València per a la gestió de situacions comunicades en relació amb possibles problemes de salut mental en treballadors i treballadores que comporten, per motius raonables, un risc per a la seguretat i salut.
- Objecte
- Àmbit d'actuació
- Guia d'actuació
- Principals manifestacions que poden donar-se en situacions de pànic, agitació elevada, pèrdua de memòria sobtada, autolesions, confusió mental, ideació o conducta suïcida.
- Gestió adequada per part de receptors primaris de situacions de pànic, agitació elevada, pèrdua de memòria sobtada, autolesions, confusió mental, ideació o conducta suïcida.
- Què fer davant una situació de pànic? Què no fer?
- Què fer davant una situació d'agitació elevada? Què no fer?
- Què fer davant una situació de pèrdua de memòria sobtada? Què no fer?
- Què fer davant una situació d'autolesions? Què no fer?
- Què fer davant una situació de confusió mental? Què no fer?
- Què fer davant la sospita o evidència d'ideació o conducta suïcida? Què no fer?

Competencies to be developed
  • Adquirir els coneixements relatius a l'objecte, àmbit d'actuació i guies d'actuació dels protocols d'actuació aplicables a la Universitat de València relacionats amb la gestió de situacions amb persones que poden tindre problemes de salut mental la conducta de la qual pot implicar un risc per a si mateixes o per a terceres persones.
  • Integrar pautes d'actuació eficaces en relació a la gestió eficaç de s situacions amb persones que poden tindre problemes de salut mental la conducta de la qual pot implicar un risc per a si mateixes o per a terceres persones
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription