University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Habilitats de comunicació: nous temps, nous models

Target PAS
Method of impartition Online synchronous
Language Spanish
Total duration 20
Synchronous online duration 20
Program Continuing education
Training modality Course
Period 2nd semester
Academic course 2020-2021
Edition 01
Training plan year 2021
Start date of the course 15/02/2021
End date of the course 26/02/2021
Registration start date 16/12/2020
Registration end date 21/12/2020
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 15/02/2021 10:00 15/02/2021 14:00 Online
2 17/02/2021 10:00 17/02/2021 14:00 Online
3 19/02/2021 10:00 19/02/2021 14:00 Online
4 22/02/2021 17:00 22/02/2021 20:00 Online
5 24/02/2021 17:00 24/02/2021 20:00 Online
6 26/02/2021 10:00 26/02/2021 12:00 Online
Professional profile of the recipients
PAS de la Universitat de València
UV Faculty
  • Alonso Pla, Francisco
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a d' Institut Universitari
Ver ficha
Non-UV faculty

Cosme Fernández Benéitez

Actualment és Cap de Recursos Humans en diversos centres d’El Corte Inglés a Valencia. Col·laborador de l’INTRAS (Institut Universitari d’Investigació en Trànsit i Seguretat Viària) i doctorand del programa d’Investigació en Psicologia de la Universitat de València.

Anteriorment va desenvolupar funcions a Mercadona com a tècnic en el Departament de Selecció i Formació de Personal i, posteriorment, responsable regional de Recursos Humanos.

Llicenciat en Psicologia per la Universitat de València. Màster en Gestió de Recursos Humans per l’Escola Superior d’Investigació Comercial i Màrqueting ESIC. Màster en Prevenció de Riscos Laborals per l’Escola de Negocis CEU San Pablo de València.

Training objectives

Els objectius formatius són:

  • Conèixer la base teòrica dels processos de comunicació.
  • Conèixer les distintes modalitats dels processos de comunicació posant l'accent principalment en aquelles relacionades amb la formació.
  • Dotar d'eines pràctiques que permeten als intervinents adquirir habilitats per a millorar els processos de comunicació en els quals participen.

De forma més particular, podem apuntar que la importància d'estudiar aquest procés rau en el fet que:

  • Conèixer els punts de millora dins del procés de comunicació tradicional, verbal, escrita, telefònica, en línia, etc.
  • Conèixer els nous canals de comunicació relacionats amb les tecnologies d'informació i comunicació (TIC) i xarxes socials, les seues normes i protocols, i els riscos que comporten un ús incorrecte d'aquestes.
Contents
  1. Breu introducció a la teoria de la comunicació:
    1. Aproximació a les teories fonamentals
    2. Elements del procés
  2. Tècniques de comunicació oral:
    1. Com parlar en públic.
    2. Atenció telefònica.
    3. Interacció individual, entrevistes.
    4. L'art de reunir-se.
    5. Noves plataformes: Teams, Blackboard, Zoom, Skype, Facetime.
    6. Cas pràctic.
  3. Tècniques de comunicació escrita:
    1. Cartes, informes, memoràndums, butlletins i burofaxos.
    2. El correu electrònic i xarxes socials.
    3. Cas pràctic.
  4. Altres consideracions de la comunicació
    1. Comunicació no verbal.
    2. Control de pànic escènic.
    3. Cas pràctic.
Competencies to be developed

Les habilitats de comunicació són de gran importància, tant en l’àmbit personal com en el professional, ja que es desenvolupen en múltiples situacions al llarg de tot el cicle vital. En l’àmbit universitari pren especial rellevància dominar, o almenys conèixer, aquelles tècniques que poden permetre que la comunicació, de
qualsevol tipus, contingut, canal o destinataris, complisca la seua comesa.


Els nous temps porten nous models, regles i canals que, en molts casos, han vingut per a quedar-se.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Mitjançant proves individuals tipus test i participació en dinàmiques grupals.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o el tutor o per la professora o professor.

Last modification 21/09/2021