Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 21/09/2022 12:00 | 21/09/2022 14:00 | Online | |
2 | 22/09/2022 12:00 | 22/09/2022 14:00 | Online |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Samper Gras, Maria Teresa
- PDI-Associat/Da Universitari/A
Aquest curs va dirigit a millorar les competències del PDI de la UV pel que fa a inclusió de la perspectiva de gènere tant en els projectes i treballs de recerca i els articles científics que pugan derivar-se de les investigacions. Va també orientat al PAS que treballe amb personal investigador, sobre com gestionar millor els projectes.
Es presenta el marc conceptual que sosté la inclusió de la perspectiva de gènere en la investigació.
A mes a mes, s'indicarà com introduir la perspectiva de gènere en cadascuna de les fases del procés investigador, des de l'elecció del problema a investigar i la selecció de la mostra, fins a l'anàlisi dels resultats i la seua posterior publicació. Es presenten els principals trets sexistes propis de les investigacions convencionals i els seus efectes sobre la qualitat de les mateixes.
Finalment, es revisa la rel·levància d'introduir l'enfocament de gènere en diversos camps de la investigació i s'exposen exemples concrets del que implica l'anàlisi de gènere en ells.
- Unitat 1. Concepte, tecnologies i biaixos sexistes.
- Unitat 2. L'enfocament de gènere en la investigación a la llum de la legislació española i Horitzó Europa
- Unitat 3. Gènere i investigació en les ciències socials i de la vida.
- Unitat 4. Gènere i investigació en el medi ambient i les tecnologies.
- Habilitat per incloure la perspectiva de gènere en totes les fases de la investigació.
- Capacitat per evitar el sexisme en la investigació.
- Capacitat per a realitzar i presentar un projecte de recerca o un projecte de tesi sense biaixos sexistes atenent a la convocatòria estatal i a la d’Horitzó Europa.
L'adquisició d'aquestes competències millorarà la qualitat dels projectes de tesi i dels projectes d'investigació que s'envien a convocatòries competitives així com dels articles que deriven de les investigacions i / o tesi doctoral. Aquestes competències són recolzades per les normatives europees, estatals i de bona part de les CCAA, en què, en l'avaluació dels projectes de recerca, es reconeix la inclusió de la perspectiva de gènere.
Per al PDI: Elaboració d'un projecte d'investigació o reelaboració d'un ja realitzat incloent la perspectiva de gènere (la guia per realitzar el treball va inclosa en el material).
Per al PAS: Llistat d'elements o indicadors a tenir en compte quan gestionen (revisen o assessoren un projecte de recerca).
Acreditar assistència al 100% de les sessions presencials, visualització del 85% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades